جنگ اروپا و آفریقا برای صعود به 8 تیم برتر

مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی امروز خاتمه می‌یابد

پرتغال و اسپانیا امروز در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی بازی‌های سنگینی را مقابل سوییس و مراکش برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی عصر سه‌شنبه با برگزاری دو مسابقه دیگر تمام می‌شود و 8 تیم صعودکننده به یک‌چهارم نهایی مشخص خواهند شد. در بازی‌های امروز 3 تیم اروپایی و یک تیم آفریقایی به دنبال پرواز از این مرحله هستند و باید دید دو تیمی که آخرین صعودکننده‌ها به جمع 8 تیم برتر تورنمنت هستند، کدام‌ها خواهند بود.

در ادامه به بررسی دو مسابقه امروز (سه‌شنبه) پرداخته‌ایم.

مراکش- اسپانیا؛ رویای بزرگ تنها بازمانده آفریقا

اگر قبل از شروع جام جهانی به کسی می‌گفتید مراکش با کنار زدن کرواسی، بلژیک و کانادا به عنوان صدرنشین گروه ششم راهی یک‌هشتم نهایی می‌شود، باور نمی‌کرد. نماینده بااقتدار آفریقا اما با شکست دادن بلژیک و کانادا و متوقف کردن کرواسی توانست با 7 امتیاز و بدون شکست صعود کند. تنها بازمانده آفریقا در جام جهانی حالا رویاهای بزرگی در سر دارد. ولید الرکراکی، سرمربی این تیم در آستانه بازی حساس تیمش از شانس مراکش برای قهرمانی در جهان سخن گفت تا روحیه بالای بازیکنانش را نشان بدهد، البته که کار آنها در یک‌هشتم نهایی دشوارتر هم خواهد بود.

مراکش امروز اسپانیایی را پیش رو دارد که در دور گروهی کار خود را با شکست مقابل ژاپن شگفتی‌ساز به پایان رساند، اما قطعا این تمام قدرت لاروخا نیست. شاگردان لوییس انریکه اگرچه با برد مقابل کاستاریکا و تساوی با آلمان به عنوان تیم دوم گروه راهی این مرحله شدند، اما قطعا یکی از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و امروز هم تمام توان خود را برای کنار زدن مراکش به کار خواهند گرفت.

اسپانیا که آخرین قهرمانی‌اش در جام جهانی به سال 2010 برمی‌گردد، حالا بعد از 12 سال انگیزه زیادی دارد تا خاطرات خوب گذشته را تکرار کند و حالا برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر باید یک تیم سرسخت‌ آفریقایی را از پیش رو بردارد.

دیدار اسپانیا و مراکش از ساعت 18:30 سه‌شنبه در ورزشگاه شهر آموزش دوحه برگزار می‌شود.

پرتغال- سوییس؛ نبرد تمام‌اروپایی

پرتغال اگرچه در مسابقه آخر دور گروهی مقابل کره جنوبی غافلگیر شد و شکست خورد، اما بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این تیم با توجه به برد در دو بازی اول و قطعی‌شدن صعود، با تمام توان مقابل چشم‌بادامی‌ها ظاهر نشده است. یاران کریس رونالدو به عنوان صدرنشین گروه هشتم جام جهانی با ستاره‌های پرتعدادی که دارند برای کسب جام همه توان خود را به کار گرفته‌اند. اگرچه پرتغال بازی‌های زیبایی را تاکنون انجام نداده، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که آنها با فوتبال منطقی و نتیجه‌گرا می‌توانند تا مراحل نهایی نیز پیش بروند.

شاگردان سانتوس امروز حریف سرسختی پیش رو خواهند داشت. آنها باید مقابل سوییس قرار بگیرند که بالاتر از صربستان و کامرون راهی دور بعد شده است. سوییس در جام جهانی 2022 ستاره‌هایی با دو تابعیت که اکثر آنها متولد آفریقا هستند، در اختیار دارد و همین موضوع تاثیر زیادی در صعودشان داشته است. با همه این تفاسیر، سوییسی‌ها حریف خطرناکی برای پرتغال محسوب می‌شوند.

تقابل دو تیم قرمزپوش اروپایی در نگاه ساده فقط یک تیم دیگر صعودکننده به جمع 8 تیم برتر تورنمنت را مشخص می‌کند، اما بی‌شک این بازی حساسیت‌های ویژه‌ای برای ستاره‌های دو تیم و به‌خصوص پرتغال خواهد داشت. کریس رونالدو هرگز نمی‌خواهد تیمش این‌قدر زود کنار برود و قطعا با تمام انگیزه وارد این نبرد می‌شود.

دیدار پرتغال و سوییس در ورزشگاه لوسیل شهر دوحه از ساعت 22:30 امشب برگزار می‌شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.