رشد ۷۷ درصدی خرید خانه‌های بالای ۲۰ سال

میزان معاملات خانه‌هایی با ۲۰ سال ساخت شهر تهران در آبان ماه امسال یک هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی گزارش شده است که در مقایسه با سال گذشته ۷۷.۴ درصد رشد داشته است.

به گزارش شهروند آنلاین، بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش خود وضعیت خرید و فروش خانه در مناطق مختلف شهر تهران را منتشر کرد.

براساس این آمار متوسط قیمت خرید و فروش مسکن شهر تهران در آبان ماه امسال برابر ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته ۴۵.۹ درصد رشد داشت.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در کلانشهر تهران تقاضا برای خرید خانه‌های با عمر بنای بالا رونق یافته است. بررسی آمارها نشان می‌دهد که هشت هزار و پنج معامله در شهر تهران انجام شده که ۲ هزار و ۲۷۱ مورد مربوط به خانه‌های با پنج سال ساخت و یک هزار و ۴۴۵ مورد مربوط به خانه‌های ۶ ساخت تا ۱۰ سال عمر بنا است که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۲.۷ درصد و ۱۳.۴ کاهش یافته است.

با وجود کاهش تقاضا برای خرید خانه‌های با عمر بنای کمتر و قیمت بالا، تقاضا برای واحدهای مسکونی با عمر ۱۱ تا ۱۵ سال و بیش از ۲۰ سال افزایش قابل توجهی داشته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی یک هزار و ۲۷۷ خانه با عمر ۱۱ تا ۱۵ سال در آبان ماه امسال معامله شدند که در مقایسه با سال گذشته ۲۳.۱ درصد شد داشته است. همچنین معامله خانه‌هایی با ۲۰ سال ساخت در آبان ماه امسال رشد چشمگیری داشته است و از ۹۳۰ عدد معامله به یک هزار و ۶۵۰ مورد رسیده است یعنی ۷۷.۴ درصد رشد که رقم قابل توجهی است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.