ویدیو/ سالی به سرخی ویوا مجنتا

رنگ سال 2023 به طور رسمی اعلام شد

شرکت پنتون رنگ سال 2023 را رسما اعلام کرد؛ ویوا مجنتا که در طیف رنگ قرمز بین سرخ و ارغوانی جای گرفته و بین رنگ‌های گرم و سرد در نوسان است

به گزارش شهروندآنلاین؛ شرکت پنتون رنگ سال 2023 را رسما اعلام کرد؛ ویوا مجنتا که در طیف رنگ قرمز بین سرخ و ارغوانی جای گرفته و بین رنگ‌های گرم و سرد در نوسان است.

شرکت پنتون در مورد این رنگ می‌گوید: «ویوا مجنتا یک رنگ غیرمعمول است برای زمانه‌ای غیرمعمول. ویوا مجنتا پر از قدرت و انرژی است، رنگی است از خانواده سرخ کارمین که ریشه در طبیعت دارد و قدرتی نرم را القا می‌کند بدون آنکه خشن باشد. ویوا مجنتا پر از تحرک و پویایی است و قادر است طراحان را به خلق آینده مثبت‌تری سوق دهد. رنگ سال 2023 غنا، گرما و قدرتی که در مواد طبیعی است را با افق‌های گسترده دنیال دیجیتال و تکنولوژی ادغام می‌کند.»

این شرکت در ادامه گفت: «پس از 3 سال دست و پنجه نرم کردن با پاندمی کرونا، جنگ، اقتصاد نابه‌سامان، تنش‌های اجتماعی، ورشکستگی کسب و کارها و آثار فاجعه‌بار تغییرات اقلیمی ما به یک مرهم و انگیزه برای حرکت نیاز داریم. ویوا مجنتا با قدرت و شکوه ما را محافظت کرده و با نیرویی مضاعف برای روبرو شدن با دنیای بیرون آماده می‌کند.»

سرمنشا رنگ ویوا مجنتا از حشره‌ای گرمسیری به نام قرمزدانه مکزیکی از خانواده سوسک است که از اسید کارمینیک موجود در بدنش رنگ سرخ کارمین به دست می‌آید که بسیار باارزش است. شرکت موتورولا نیز گوشی اج 30 فیوژن خود را در رنگ ویوا مجنتا عرضه کرده و در تبلیغ آن از تصویر این حشره استفاده کرده است.

شرکت پنتون، که دفتر مرکزی آن در نیوجرسی آمریکا قرار داردريال بنیانگذار سیستم تطبیق رنگی استاندارد پنتون است که در آن هر رنگی با کدی مخصوص شناخته می‌شود که در سرتاسر جهان یکسان است.

از سال 2000 شرکت پنتون برای هر سال رنگی به خصوص معرفی کرده که این رنگ نه تنها در صنعت مد بلکه در طراحی صنعتی، صنایع بسته‌بندی، دکوراسیون و مبلمان، طراحی داخلی، لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر صنایع نیز تاثیرگذار است.

گوینده و مترجم: مهرناز الماسی
منبع:
NPR

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.