حقایقی درباره مشهورترین گوشی موبایل تاریخ

نوکیا 3310 هنوز هم رکورددار دنیاست

در ایامی که آیفون 12 به آرزوی دست‌نیافتنی بسیاری از گوشی‌بازها تبدیل شده، برخی همچنان درگیر خاطره‌بازی با قدیمی‌ها هستند. از بین قدیمی‌ها اما هیچ‌کدام به اندازه نوکیا 3310 زنده‌کننده نوستالژی و حال‌و‌هوای خاص مدل‌های آنالوگ نیست. نوکیا 3310 همان چیزی بود که قدیمی‌ها از آن با عنوان «خراب‌نشدنی» یاد می‌کنند. در فنلاند زادگاه 3310 از این گوشی با عنوان یک نشان ملی یاد می‌شود.

نسل اول نوکیا ٣٣١٠ با قیمت ١٦٦ دلار به بازار عرضه شد. رقمی که اکنون کمی عجیب به نظر می‌رسد.

خاموش نشدنی و سریع

– گوشی‌های امروزی به ضرب و زور یک روز کامل بدون شارژ روشن می‌مانند. تازه اگر شب قبلش کاملا شارژ شده باشند! نوکیا 3310 قابلیت ٥٥ساعت تماس تلفنی را داشت! یعنی بیش از دو روز! این گوشی می‌توانست ٢٤٥ساعت (چیزی حدود ١٠روز) روشن بماند!
– از حالت خاموشی تا آماده به کارشدن گوشی‌های هوشمند امروزی چیزی حدود ٢٠ثانیه طول می‌کشد، اما در نوکیا بازکردن پیام‌رسان یا برنامه‌ تبدیل واحد پول، فقط 8 ثانیه وقت می‌گیرد!
– بازی Snake یا «مار»، تمثال تمام بازی‌های موبایلی دهه‌‌ ١٩٩٠ و پربازدیدترین و پرطرفدارترین بازی موبایلی در تمام ادوار است که بیش از یک‌میلیارد نفر کاربر داشته است! در سال ٢٠١٠ رکورد جهانی گینس به اسم این بازی ثبت شد.

زیبا، خلاق، ضد گلوله

– نوکیا 3310 حتی توانسته جان یک سرباز را از مرگ نجات دهد! به این صورت که در جریان یک تیراندازی، گلوله‌ای به سمت قفسه‌ سینه‌ این سرباز شلیک می‌شود، ولی به‌ جای بدن او با گوشی تلفن همراه برخورد می‌کند، 3310 از بین می‌رود، اما صاحبش سالم می‌ماند!
– زمانی‌ که نوکیا ٣٣١٠ به بازار رسید، چهره‌ای جدید از توسعه‌ فناوری به حساب می‌آمد، چون طراحی‌اش از سطح تلفن‌های رقیب خلاقانه‌تر بود. آنتن داخلی، اندازه‌ کوچک‌تر و فناوری‌های پیشرفته آن را به چهره‌ جدید دنیای تجارت تبدیل کرد.
– یکی از قابلیت‌های نوکیا این بود که با برنامه‌ای داخلی به نام «آهنگساز» امکانی مقدور می‌شد که کاربران با فشاردادن کلیدها زنگ دلخواه‌شان را بسازند و در عین حال، کمی هم موسیقی بیاموزند!

نخستین پیشگوی واژه‌ها

– نوکیا با یک گام بلند در ساخت قالب‌های پیامکی از تمام رقیبانش پیشی گرفت! این کمپانی با سه برابرکردن تعداد نویسه‌ها در هر پیام، این عدد را به ٤٥٩ رساند! این درحالی ا‌ست که تا قبل از آن رقم استاندارد ١٦٠ نویسه در هر پیام بود.
– اگر یک اسمارت‌فون از دست شما روی زمین بیفتد، صد تکه می‌شود یا حداقل آسیب جدی می‌بیند. اما نوکیا ٣٣١٠ پس از رفتن زیر قطار، سقوط از ارتفاع و قرارگرفتن تحت فشار ابزارآلات هم سالم مانده است!
– نوکیا از نخستین تلفن‌های همراهی بود که قابلیت پیش‌بینی متن را ارایه داد، به این صورت‌ که با فشاردادن یک کلید، گزینه‌های احتمالی پیشنهاد داده می‌شد. این قابلیت به کیفیت و سرعت پیام‌رسانی کمک زیادی می‌کرد.

فاصله میلیونی با آیفون

– آیفون پس از عرضه چیزی حدود ٢٥میلیون دستگاه فروش داشت، درحالی‌ که نوکیا ٣٣١٠ بیش از ٤٠٠درصد یعنی حدود ١٢٦میلیون دستگاه فروش داشته است!
– خیلی از افرادی که نوکیا داشتند، از قاب برای گوشی‌هایشان استفاده می‌کردند. در این میان، شرکت‌هایی مطابق نیاز و سلیقه‌ خریداران قاب می‌ساختند که باعث می‌شد گوشی ظاهر بهتری داشته باشد!
– نوکیا ٣٣١٠ نخستین تلفن‌همراهی بود که به کاربرانش امکان چت اینترنتی می‌داد، ویژگی‌ای که تقریبا آرزوی تمام نوجوانان بود! این امکان ساده به سرعت در سراسر جهان مورد توجه و استقبال قرار گرفت. طبق این ویژگی، اگر کاربران تنظیمات را روی Chat Mode یا «حالت گپ» قرار می‌دادند، می‌توانستند پیام‌هایشان را با فرمت پیشرفته‌تری نسبت به پیامک ارسال و دریافت کنند.

برگردان از فکت سایت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. N۹۷ می‌گوید

    اره همین بود

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.