جنتی:جامعه دانشجویی، آرمان‌خواهی را در فضای جامعه حاکم کنند

دبیر شورای نگهبان گفت: جامعه دانشجویی با ادامه حضور مومنانه و حفظ روحیات انقلابی آرمان خواهی را در فضای جامعه حاکم کنند.

به گزارش شهروند آنلاین آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز در جلسه این شورا با گرامیداشت روز دانشجو گفت: به روح پاک شهدای دانشجو درود می‌فرستیم؛ روز ۱۶ آذر همواره یادآور بصیرت، حریت، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی جریان دانشجویی بوده است.

او افزود: جایگاه مهم دانشگاهیان نزد مردم و نقش مهمی که دانشجویان در پیشرفت کشور ایفا کرده، باعث نگرانی دشمنان شده و آنها را واداشته تا برای تغییر اولویت‌های جریان دانشجویی و انحراف دانشگاه و دانشجو از مسیر خدمت به جامعه، برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه دانشجویان ما باید قدر خود را بدانند و نگذارند بدخواهان مردم ایران به جامعه دانشگاهی چشم طمع بدوزند، خاطرنشان کرد: بررسی تاریخ معاصر نشان می‌دهد دانشجویان هر زمان نیاز بوده در کنار مردم قرار گرفته‌اند.

او ادامه داد: صحنه‌هایی مانند مبارزه با حکومت طاغوت و دفاع مقدس هشت ساله تا حضور موفق در جنگ با بانیان تحریم‌های ظالمانه و همه جانبه با جهاد علمی، جهاد خودکفایی، جهاد سازندگی همگی نشان می‌دهد که دانشجویان در کنار مردم بوده‌اند البته در سال‌های اخیر نیز حضور پرتلاش دانشجویان در قالب اردو‌های جهادی در مناطق محروم را شاهد بوده‌ایم.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: جامعه دانشجویی باید با ادامه حضور مومنانه در صحنه و حفظ روحیات انقلابی، آرمان خواهی را در فضای فکری جامعه حاکم کنند و با تقویت ایمان و حفظ روحیه جهادی، پرچم پر افتخار ایران اسلامی را بر قله‌های علم دنیا برافرازند و دشمنان این مردم شریف را از عداوت خود پشیمان سازند. این راه درخشانی است که شهدای دانشجو پیشگام آن بوده‌اند و نسل جوان دانشجویی نیز در این راه خواهد درخشید./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.