چوب حراج به وسایل جاسوسان شوروی در غرب

به نظر شما با یک خودکار می‌شود شلیک کرد؟ جواب مثبت است

فوریه 2021 میلادی، صدها وسیله که در طول جنگ سرد مورد استفاده جاسوسان بلوک شرق قرار می‌گرفت، به حراج گذاشته می‌شود. به گزارش صدای آلمان، اینها بخشی از اشیای موزه جاسوسی نیویورک هستند. این موزه‌ خصوصی بعد از انجام حراج برای همیشه تعطیل می‌شود.

برای اشیای سقفی بهایی در نظر گرفته نشده است، اما عرضه اولیه برخی از آنها تا ۱۲هزار دلار خواهد بود. بهای بسیاری از تجهیزات کوچک از چند صد دلار تجاوز نخواهد کرد.

[دستگاهی قدیمی برای رمزگذاری و رمزگشایی نوشته‌ها] رمزگذاری و رمزگشایی نوشته‌ها از کارهای معمول سرویس‌های جاسوسی است.
[کفش جاسوسی متعلق به «کا گ ب» یا «KGB» در سال ۱۹۵۰ میلادی] دوربین کوچک داخل پاشنه کفش به یک حفره ریز در کناره کفش متصل است. به این ترتیب مأمور KGB (سرویس اطلاعاتی شوروی سابق) از هدفی که در اطراف او بود، بدون جلب توجه عکس می‌گرفت.
[دوربین‌ مخفی در سنجاق سینه] این سنجاق سینه مجهز به دوربین ساخت فرانسه است.
[تیراندازی با قلم] هدف اصلی استفاده از این قلم‌ها نه نوشتن بلکه تیراندازی است. ویژگی این قلم‌ها امکان آن برای کشیده‌شدن سریع ماشه است.
[این کیف تنها یک کیف‌ دستی ‌زنانه معمولی نیست] وسط گل حک شده در کناره این کیف‌ دستی، عدسی یک دوربین‌ مخفی کوچک قرار دارد. این کیف‌ دستی زنانه متعلق به سرویس امنیتی آلمان (BND) است.
[شیشه‌ شیر کودکی که شلیک می‌کند] سلاحی که به شکل شیشه‌ شیر کودک ساخته شده است. شیشه‌ شیر کودک پوشش مناسبی برای حمل‌‌و‌نقل سلاح توسط جاسوس تلقی شده است.
[کیف گریم] جاسوس‌ها باید گاهی اوقات تغییر چهره بدهند. زیر این چمدان، در لایه‌ای پنهان، سرویس کامل گریم وجود دارد. از این کیف تا سال ۱۹۸۶ میلادی استفاده شده است.
[سلاحی به شکل ساعت‌ مچی] در سال‌های گذشته جاسوسان این‌گونه ساعت‌ها را سلاحی محبوب برای محافظت از خود می‌دانستند.
[این زیردریایی یک‌نفره را می‌توان تا کرد] روس‌ها از این زیردریایی یک‌نفره و «تاشو» تا سال ۱۹۹۳ استفاده می‌کرده‌اند.
[سلاحی متصل به دکمه سردست آستین] سلاحی کوچک متصل به دکمه سردست ساخت اتریش.
[سلاح به شکل مته‌ برقی] این سلاح در آلمان شرقی ساخته می‌شده است.
[کلت کوچک زنانه] این سلاح در سال ۱۸۸۰ میلادی ساخته شده است. جاسوسان زن به دلیل کوچکی و جا گرفتن آن در داخل کیف زنانه از استفاده می‌کردند.
[شلیک با کلید] سلاحی به شکل کلید در ورودی کلیسا، ساخت آلمان در سال‌های بسیار دور.
[چاقو یا بادام‌زمینی؟] چاقویی کوچک با ظاهر یک بادام‌زمینی، ساخت ۱۹۷۰ میلادی در آمریکا.
[وسایل مورد نیاز یک مأمور KGB در سال ۱۹۷۰] در جعبه طلایی یک ساعت قرار دارد که به مأموران ویژه KGB (سرویس اطلاعات شوروی سابق) در کنار نشان مخصوص KGB داده می‌شد. کارت هویت اعضای KGB از دیگر وسایل مورد نیاز مأموران این سازمان بود. داخل ساعت‌ مچی زنانه مأموران KGB نیز محفظه‌ای مخفی برای قراردادن قرص وجود داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.