نام شهید سلیمانی برای روس‌ها، اسم رمز مقاومت است

رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه گفت: نام شهید سلیمانی برای روس‌ها، اسم رمز مقاومت است.

به گزارش شهروند آنلاین،لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نام شهید سلیمانی برای روس‌ها، اسم رمز مقاومت است.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه در دیدار با اعضای هیات پارلمانی کشورمان، با گرامیداشت یاد و نام سردار سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی گفت: برای ما روس‌ها، نام شهید سلیمانی اسم رمز مقاومت است، چراکه این شهید بزرگ با ایستادگی در برابر هژمونی آمریکا به دنیا نشان داد که قدرت امریکا پوشالی است.

اسلوتسکی افزود: برای یادبود شهید نامدار قاسم سلیمانی ما برنامه‌ای به نام «طرح شهید سلیمانی» داریم که در چارچوب این طرح، اوضاع منطقه، مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کنیم.

لئونید اسلوتسکی گفت: وقت آن فرارسیده که دو کشور در تمام سطوح روابط خود را مستحکم‌تر کنند.

نماینده شناخته شده مجلس دومای روسیه از سفر رئیس مجلس دومای به تهران در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این سفر روابط دوجانبه، از جمله مناسبات پارلمانی را قوی‌تر از همیشه خواهد کرد.

لئونید اسلوتسکی گفت: ایران و روسیه تحت شدیدترین اقدامات مخرب آمریکا و غرب هستند و این مهمترین دلیلی است که باید تهران و مسکو روابط خود را مستحکم‌تر کنند.

او همچنین گفت: از سال‌ها پیش روند گفت‌وگو‌هایی موسوم به «فرمت روسیه، ایران، ترکیه، پاکستان و افغانستان» شکل گرفته بود که بر اساس آن پارلمان کشور‌های عضو درباره مبارزه با تروریسم، جرائم سازمان یافته، قاچاق مواد مخدر و نیز مقابله با تهدیدات منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کردند و اینک لازم است این فرمت را احیاء کنیم تا پارلمان کشور‌های عضو بتوانند نقش موثر خود را نشان دهند.

رئیس کمیته بین‌الملل مجلس دومای روسیه رژیم حقوقی دریای خزر را یکی از مهمترین موضوعات مهم ارزیابی کرد و گفت: تصویب نهایی رژیم حقوقی خزر ترسیم کننده حقوق و تکالیف پنج کشور ساحلی خواهد بود.

او گذرگاه ریلی شمال‌جنوب را از دیگر طرح‌های مهمی دانست که در صورت تکمیل و راه‌اندازی کامل می‌تواند به سود منافع ملی ایران و روسیه باشد.

در این دیدار که شبیب جویجری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و کاظم جلالی سفیر کشورمان در روسیه هم حضور داشتند، وحید جلال‌زاده با تمجید از زنده نگاه داشتن یاد و نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از اینکه برخی برنامه‌های پارلمانی را به نام این سردار رشید برگزار می‌کنید، از مجلس دومای روسیه قدردانی می‌کنم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایده همکاری پارلمان‌های دو کشور در سفر رئیس مجلس دوما به تهران پیگیری خواهد شد افزود: پارلمان‌ها نقش بسیار موثری در تقویت مناسبات دارند.

جلال‌زاده گفت: تجربه نشان داده است که اگر دو یا چند کشور در موضوعاتی با هم همکاری داشته باشند، سیاست یکجانبه گرایانه آمریکا را کنار خواهد زد و سوریه الگویی ارزشمند از همکاری بین ایران و روسیه برای خنثی‌سازی نقشه و توطئه آمریکا و متحدانش در سوریه بود.

شبیب جویجری نماینده ادوار و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: ظرفیت بسیاری برای توسعه همکاری‌ها و فهرستی طولانی از طرح‌های مهم وجود دارد که باید برای اجرایی شدن آنها، اولویت‌بندی و زمان‌بندی در نظر گرفته شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.