ویدیو/ جنایت در فلسطین به روایت نتفلیکس

نمایش فیلم فرحة توسط اسرائیلی‌ها تحریم شد

نمایش فیلم فرحة توسط شرکت نتفلیکس خشم اسرائیل را برانگیخته است. این فیلم که توسط اردن ساخته شده در بستری درام به روایت کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در روز نکبت در سال 1948 و بنیانگذاری اسرائیل می‌پردازد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ نمایش فیلم فرحة توسط شرکت نتفلیکس خشم اسرائیل را برانگیخته است. این فیلم که توسط اردن ساخته شده در بستری درام به روایت کشتار فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در روز نکبت در سال 1948 و بنیانگذاری اسرائیل می‌پردازد. در این روز بیش از 110 مرد، زن و کودک کشته شده و حدود 750 هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود رانده شدند.

داستان تراژیک فیلم از نگاه یک دختر 14 ساله فلسطینی به نام فرحة روایت می‌شود، دختری که آرزو دارد سد سنت‌های دهکده محل زندگی‌اش را شکسته و برای تحصیل در مدرسه به شهر برود. اما پس از حمله نیروهای ارتش تازه تاسیس اسرائیل به منزلشان، پدرش او را مخفی کرده و او از دریچه مخفیگاهش شاهد کشتار والدین، برادر نوزاد و خواهرانش توسط سربازان اسرائیلی است.

دارین سلام، کارگردان اردنی این فیلم می‌گوید که فیلم فرحة بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است که برای دختری به نام راضیه اتفاق افتاده است، دختری که ظاهرا دوست مادرش بوده و شاهد فجایع روز نکبت بوده و در اردوگاه‌های سوریه پناهنده شده است. او در ادامه گفت که از زمان شنیدن این داستان در کودکی‌اش لحظه‌ای از فکر آن رها نشده و معتقد است اگرچه مردم می‌میرند اما فیلم‌ها جاودانه باقی می‌مانند. در نتیجه او نیز تصمیم گرفت فیلم فرحة را بسازد تا آن را جاودانه کند.

علی‌رغم اعتراض اسرائیلی‌ها، این فیلم از اوایل دسامبر در نتفلیکس به نمایش درآمده و باعث خشم مقامات رژیم صهیونیستی شده است و تهدید کرده‌اند که نمایش آن عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت. آنها تلاش کرده‌اند امتیاز این فیلم را پایین آورده، جلوی تماشای فیلم را گرفته و از مردم خواسته‌اند که اشتراک نتفلیکس خود را کنسل کنند.

اما همین تلاش‌ها نشان از نقض حقوق بشری دیگر توسط اسرائیل دارد: جلوگیری از حق فلسطینی‌ها برای بیان فجایع اتفاق افتاده برای آنها از طریق هنر و گفتن از ناعدالتی‌هایی که بر سر آنها آمده برای تمام جهانیان.

گوینده و مترجم: مهرناز الماسی

منبع:

Middleeasteye

Intercept

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.