سرزن شهیر فوتبال ایران درگذشت

کریم باوی ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران پس از تحمل یک دوره بیماری در 57 سالگی درگذشت

ظهور کریم باوی در فوتبال ایران به اوایل دهه 60 خورشیدی بازمی‌گردد، جایی که او با درخشش ناگهانی در تیم فوتبال شاهین، آقای گل رقابت‌های جام باشگاه‌های تهران در سال ۱۳۶۴ شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ باوی پس از حضور پرویز دهداری در تیم ملی بدل به مهره اصلی خط حمله ایران در حضور بزرگان و نامدارانی مثل ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، عبدالعلی چنگیز، حمید علیدوستی و… شد.

این ستاره خوزستانی که با مهاجرت به تهران، پیراهن تهران الف را به تن کرد، پس از شاهین به پرسپولیس آمد و درخشش خود را در جمع سرخپوشان ادامه داد. درباره او گفته می‌شد به دلیل این‌که یک پایش از پای دیگرش کوتاه‌تر است نمی‌تواند به سادگی فوتبال بازی کند اما باوی داخل زمین خلاف این را ثابت کرد.

او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی به شمار می‌رود و با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشت. او که یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود طی دو دوره، مجموعاً به مدت پنج سال لباس تیم پرسپولیس تهران را بر تن داشت.

باوی با سابقه حضور دو سال و نیمه در جبهه‌های جنگ تحمیلی به دلیل وجود ترکش در بدن و تحمل اثرات ناشی از آن به لحاظ جسمانی اوضاع مساعدی نداشت و مدت‌ها از فوتبال به دور بود تا اینکه با همت مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر در تاریخ یکم شهریور ۱۳۸۹ و در مسابقه پرسپولیس و شاهین بوشهر بعد از سال‌ها در ورزشگاه آزادی از او تجلیل به عمل آمد.

شادروان کریم باوی طی روزهای اخیر به دلیل شدت یافتن بیماری، در بیمارستان بستری شده بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.