برای اشاعه فرهنگ صلح و دوستی تلاش می‌کنیم

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر:

آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان با حضور استاندار کرمانشاه و رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و مدیران کشوری و استانی برگزار شد

به گزارش شهروند آنلاین؛دکتر محمد گل‌فشان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این آیین گفت: امور داوطلبی باید در جامعه بسط و گسترش یابد چرا که فعالیت های داوطلبانه هلال احمر نزد خداوند اجر معنوی دارد.
گلفشان همه امور هلال احمر را امر به معروف دانست و افزود: باید در اشاعه فرهنگ صلح و بشردوستی در سطح جامعه از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نکنیم.
وی تصریح کرد: امید است فرهنگ‌ متعالی داوطلبی را بخصوص حوزه بانک امانات و تجهیزات پزشکی که در کاهش آلام دردمندان نقش بسزایی دارد، از جمله باقیات‌ صالحات و اقدامات خیرخواهانه خود قرار دهیم.
گلفشان در خصوص خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر اظهار کرد: برای برنامه‌های آینده جمعیت هفت اصل داریم که این اصول باید در جمعیت های ملی دنیا رعایت و محقق شود یکی از آن‌ها خدمات داوطلبانه است، یعنی افرادی که در جمعیت هلال احمر عضویت دارند و خدمت می‌کنند باید خدمات خود را داوطلبانه در جهت کمک به نوع بشر ارائه دهند.
وی افزود: امروز در استان کرمانشاه گزارشی از خیرین، داوطلبین و امدادگران که در موضوعات خیرخواهانه و امدادی در ایام اربعین حسینی و سایر صحنه‌ها شرکت کردند، ارائه شد تا این فرهنگ در میان مردم ترویج شود و بدانند این جمعیت یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است.
استاندار کرمانشاه نیز در آیین تجلیل از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان ضمن تبریک ۱۴ آذر به همه اعضای جوانان، داوطلبان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، خدمت‌گزاری به مردم را مورد تاکید در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی دانست.
وی با اشاره به اینکه داوطلبانه خدمت‌کردن به مردم باید در سرلوحه امور همگان باشد افزود: خدمات داوطلبانه مصداق این آیه شریفه است که “هرکس آدمی را زنده کند گویی که یک جامعه را زنده کرده است.”
وی در ادامه با اظهار اینکه نباید خدمات داوطلبی در قالب شعار بماند بلکه باید با حضور همه جانبه این فرهنگ را گسترش دهیم تصریح کرد: خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر استان در مراسم بزرگ اربعین حسینی با حضور اعضای داوطلب، ارزشمند و خالصانه و قابل تقدیر و ستایش است.
استاندار کرمانشاه گفت؛ توفیق خدمت را خداوند به کسانی که صلاحیت خدمت را دارند می‌بخشد.
در آغاز این مراسم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه هم با تبریک روز جهانی داوطلب گفت: از ابتدای سال جاری  تعداد ۲ هزار و ۶۷ نفر از خدمات رایگان تیم‌های درمانی هلال احمر بهره‌مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تصریح کرد: ۵ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان کمک دارویی و درمانی در قالب کمک‌های نقدی به مددجویان و بیماران نیازمند بصورت بلاعوض و ۳ میلیارد تومان وام درمانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با تکمیل مدارک به بیماران نیازمند پرداخت شد.
وی گفت: در جهت کاهش گوشه‌ای از مشکلات و آلام مردم نیازمند، تعداد ۱۵۶۴ بسته معیشتی در طول چند ماه اخیر توزیع شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.