تحقق اهداف هلال‌احمر مرهون خدمات داوطلبان و خیرین است

رئیس سازمان داوطلبان:

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به فعالیت‌های داوطلبانه در خدمت به مردم، گفت: اگر فعالیت‌ها و تلاش‌های داوطلبان نبود، ماموریت‌های جمعیت هلال‌احمر محقق نمی‌شد

به گزارش شهروند آنلاین؛ وحید سلیمی، در همایش تجلیل از جوانان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه ۱۴ آذر به عنوان روز جهانی داوطلب نامگذاری شده است، گفت:  شعار امسال «همبستگی با کار داوطلبانه» انتخاب شده است.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر ادامه داد: سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر، داوطلبان هستند و اگر هلال احمر ایران جزو پنج کشور برتر جهان است قطعاً رسیدن به این مهم، جز با فعالیت و تلاش‌های داوطلبان و امدادگران این جمعیت محقق نمی‌شد.
وی با اشاره به مأموریت‌های اصلی داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: توسعه فرهنگ داوطلبی، جذب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و خدمات حمایتی، سه مأموریت اصلی در نظر گرفته شده در سازمان داوطلبان هلال احمر است.
سلیمی خدمات داوطلبانه را یکی از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر عنوان کرد و افزود: در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر چند محور اصلی به عنوان ماموریت‌های جمعیت تعریف شده که اولین محور توسعه فرهنگ داوطلبانه است همچنین جلب مشارکت‌های مردمی دومین ماموریت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است که بر اساس جزء ۳ بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران جذب، هدایت و توزیع کمک.های مردمی‌به جمعیت هلال احمر محول شده که با همکاری بسیج و کمیته امداد بهزیستی و وزارت امور خارجه در حوادث اخیر کمک های خوبی جذب و توزیع شده است.
رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر در مورد مأموریت خدمات حمایتی نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان کمک هزینه تأمین دارو به بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص یافته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از داوطلبان هلال احمر استان یزد تجلیل کرد و از داوطلبان به عنوان ایثارگرانی یاد کرد که دغدغه کمک رسانی به مردم دارند.

گفتنی است در این مراسم فرمانده سپاه الغدیر، امام جمعه بخش مرکزی یزد، مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان حضور داشتند و از 20 نفر از جوانان امدادگران و داوطلبان و مربیان فعال هلال احمر استان یزد و همچنین 10 نفر از خیرین و مشارکت کنندگان در طرح های سازمان داوطلبان هلال احمر با اهداء لوح تقدیر و تندیس روز داوطلب و هدیه ای تجلیل شد.

هلال‌احمر نماد مردم‌محوری و خدمت‌محوری است

سید محمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد، سه شنبه شب در همایش تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر استان یزد گفت: مردم محوری و خدمت محوری دو ویژگی مهم دین اسلام است و دین اسلام بر اساس اصالت مردم حرکت می‌کند.
وی، هلال احمر را نماد و نمود این دو اصل اساسی اسلام دانست و ادامه داد: داوطلبان هلال احمر نماد مردم محوری و خدمت محوری هستند.

داوطلبان هلال احمر پیش قراولان صلح و ایثارگری‌اند

استاندار یزد نیز ضمن قدردانی از پیشکسوتان هلال احمر استان یزد، گفت: هر جا نام ایثارگری، صلح و آرامش به گوش می‌خورد، بی‌شک نام هلال احمر به عنوان پیش قراول در این عرصه می‌درخشد.
مهران فاطمی‌با بیان اینکه ما خدمات این مجموعه خدوم را بارها در بحران‌ها دیده‌ایم، افزود: در سانحه قطار مشهد – یزد، اولین گروهی که در کنار اورژانس حضور پیدا کرد، هلال احمر بود و خدماتی که در این سانحه دلخراش توسط اورژانس و هلال احمر یزد به رغم دوری از محل حادثه ارائه دادند، بی نظیر بود./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.