در سفر رئیس‌جمهور به رباط‌کریم چه گذشت؟

رئیس‌جمهور صبح روز پنجشنبه به همراه معاونان و وزرای خود، به منظور بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام و رو به اتمام شهرستان‌های استان تهران، وارد رباط‌کریم شد و به صورت میدانی در جریان پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت

به گزارش شهروند آنلاین؛ سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام در شهرستان‌های استان تهران و گفت‌وگو با مرم، با استقبال مقامات محلی، وارد شهرستان رباط‌کریم شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر، محسن منصوری معاون اجرائی رئیس جمهور، علیرضا فخاری استاندار تهران و همچنین علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و مهرداد بذرپاش راه و شهرسازی در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

بازدید از روند احداث خط مترو پرند

رئیس‌جمهور در ابتدای این سفر با حضور در ایستگاه متروی شهر پرند که‌ از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت شهر پرند احداث شده بازدید کرد و با توضیحات مدیران این پروژه و مسئولان محلی، در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی متروی این شهر قرار گرفت.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند. همچنین مسئولان این پروژه وعده دادند متروی پرند، خرداد ماه سال آینده قابل بهره‌برداری خواهد بود.

روند احداث خط متروی پرند از ۱۴ سال پیش آغاز شده و سالهاست مردم این شهر چشم انتظار رسیدن قطار مترو به شهرشان هستند.

این خط مترو از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با ۵ ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال احداث است.این پروژه ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

بازدید از پروژه ۱۴۶۰ واحدی نهضت ملی مسکن در پرند

رئیسی همچنین در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان رباط‌کریم، از پروژه هزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این پروژه قرار گرفت.

رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه تصریح کرد: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد.

این پروژه از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در دو بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث است.

بازدید از عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب رباط‌کریم

همچنین رئیس‌جمهور در ادامه بازدیدهای خود، از عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان رباط‌کریم قرار گرفت. تصفیه‌خانه فاضلاب رباط کریم به ظرفیت ۴۳ هزار و ۵۷۷ متر مکعب بر شبانه‌روز به‌ روش A۲O که‌ جمعیتی معادل ۲۶۰ هزار نفر را جوابگو است.

این تصفیه‌خانه به‌ صورت ۲ مدول و به‌ شکل یکسان احداث می‌شود و پساب آن در صورت اجرا در حوزه کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این طرح با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌های است طی سال های گذشته راکد مانده‌ است که در صورت تامین مالی در دولت مردمی در کمترین زمان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

پیش از این، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در توییتی درباره سفر یکروزه رئیس‌جمهور به پرند نوشته بود: بازدید از پروژه‌های عمرانی از جمله تصفیه خانه آب، مسکن و خط مترو، همچنین دیدار مردمی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر است.

رئیس‌جمهور پیش از این در قالب بازدید میدانی از شهرستانهای استان تهران به شهرستانهای ورامین، قرچک، پردیس، پیشوا، شهر قدس، ملارد، شهریار، پاکدشت و اسلامشهر سفر کرده بود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.