موقعیت مهدی!

درخشش طارمی در جام جهانی، تیم‌های بزرگ جهان را برای جذب او به صف کرد

مهدی طارمی حالا با درخشش در جام جهانی با پیشنهادهای متفاوتی از تیم‌های مطرح دنیا مواجه شده؛ آیا او به لیگ‌های معتبر می‌رود؟

یگانه عصاری| تقریبا هیچ بازیکنی نمی‌تواند ادعا کند که حضور در جام جهانی آرزوی بزرگ او نبوده و نیست. از مهم‌ترین دلایل این مساله این است که بازیکنان بسیاری پس از حضور در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جهان ستاره بخت‌شان درخشید و عازم تیم‌های بزرگ شدند. در این بین بازیکنان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با توجه به جام جهانی اخیر، به نظر می‌رسد چند بازیکن ایرانی به زودی شاهد پیشنهادهایی از طرف تیم‌های خارجی خواهند بود. در میان تمامی بازیکنان ایران اما یک نفر هست که به جرأت می‌توان گفت حالا می‌تواند میان بهترین تیم‌هایی که او را می‌خواهند، دست به انتخاب بزند؛ اتفاقی که شاید باشگاه پورتو بیشترین ضرر را از آن خواهد داشت. او کسی نیست جز ستاره تیم ملی ایران، مهدی طارمی، که حالا از لاتزیو تا اینتر برای او به صف شده‌اند.

داستان طارمی با همه فرق دارد

این جمله تیتر اسکای‌نیوز است؛ رسانه‌ای معتبر که چند روز قبل در مقاله‌ای نوشت: «چند بازیکن ایرانی با درخشش خود در جام جهانی قطر از همین حالا می‌توانند منتظر دریافت پیشنهادهای خوبی از طرف تیم‌های خارجی باشند. برخی از آنها به قدری خوب بودند که حتی می‌توانند دست به انتخاب نیز بزنند و تیم مورد علاقه خودشان را انتخاب کنند. روزبه چشمی، رامین رضاییان، سید حسین حسینی و… اما در نهایت مهدی طارمی. باید اعتراف کنیم که داستان طارمی با همه فرق دارد. آیا پورتو اجازه خروج به ستاره‌اش می‌دهد یا اتفاق‌های غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد که هیچ‌کس انتظارش را ندارد. به هرحال، ما با صدای بلند می‌گوییم که طرفداران ایرانی و پرتغالی این بازیکن باید منتظر اتفاق‌های خوب باشند و این بازیکن ایرانی باید خودش را برای درخشش‌ بیشتر در تیم‌های بزرگ‌تر آماده کند.»

بعد از بازی با انگلیس

اگرچه تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر برابر انگلیس شکست سخت و تلخی خورد و شاید کمتر کسی دوست داشته باشد آن بازی را به یاد بیاورد، اما مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی ایران، بعد از گلزنی به این تیم به یکی از بازیکنانی تبدیل شد که خبرها و گمانه‌زنی‌های نقل و انتقالاتی در فوتبال اروپا را به خود جلب کرد. طارمی که تا سال 2024 با باشگاه پورتو پرتغال قرارداد دارد، با درخشش خود در جام جهانی جای هیچ حرف و سخنی برای منتقدان باقی نگذاشت. بعد از این بازی، چند تن از کارشناسان و رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند طارمی گزینه مناسبی برای باشگاه منچستر یونایتد و جانشینی کریستیانو رونالدوست. پیش از این هم نام طارمی با باشگاه‌هایی چون آرسنال و تاتنهام مطرح شده بود. البته کونسیسائو، سرمربی تیم پورتو نیز درباره درخشش ستاره تیمش برابر انگلیس ساکت نماند و در نشست خبری پیش از بازی با تیم مافرا از مهدی طارمی، مهاجم ایرانی خود به خاطر گلزنی مقابل انگلیس تمجید کرد. او گفت: «طارمی دقیقا مثل خودش بود. در پنالتی که به ثمر رساند بسیار متمرکز و در گل دیگر بسیار باهوش بود. طارمی بهتر از بقیه می‌فهمد که قرار است چه اتفاقی بیفتد.»

از ایتالیا تا انگلستان

در شرایطی که باشگاه پورتو و مسئولانش هنوز رسما واکنشی به اخبار مطرح شده پیرامون انتقال مهاجم ایرانی‌ نداشته‌اند، هفته قبل «اکرم کنور» خبرنگار فعال در حوزه نقل و انتقالات اروپا، مدعی شد باشگاه لاتزیو شرایط طارمی را زیر نظر گرفته است. طارمی البته سابقه رویارویی با این تیم را هم دارد. او سال گذشته در دیدار برگشت لیگ اروپا در مصاف با لاتزیو یک پنالتی برای تیمش گرفت و آن را تبدیل به گل کرد. همچنین پاس گل دوم را هم به هم‌تیمی‌اش داد و زمینه‌ساز صعود پورتو شد. از سوی دیگر، این روزها بازار شایعات حضور طارمی به جای رونالدو در منچستر داغ است و باید منتظر پیشنهاد چلسی به او هم باشیم. دین جونز، روزنامه‌نگار انگلیسی به وب‌سایت GiveMe Sport گفته که احتمال دارد در آستانه نقل و انتقالات زمستانی پیش رو، چلسی به سراغ این مهاجم ایرانی برود. آبی‌ها در گذشته به این بازیکن ۳۰ ساله علاقه نشان داده‌اند و فرم فوق‌العاده‌اش برای باشگاه و تیم ملی ایران ممکن است او را در نهایت به استمفوردبریج ببرد.در ماه آگوست هم نشریه پرتغالی آبولا ادعا کرد که چلسی در حال آماده‌سازی یک پیشنهاد برای انتقال طارمی است که ۲۲ میلیون پوند ارزش‌گذاری شده است،

اینتر هم مشتری شد

چند روز قبل، مرکاتو وب، رسانه معتبر ایتالیایی در خبر صفحه اول خود از احتمال جذب طارمی توسط اینتر به منظور تقویت خط حمله خود خبر داد. این وب‌سایت نوشت: «اینتر با اینزاگی در گروهی سخت توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و در دور بعد باید به مصاف پورتو برود. تیمی که با گل‌های مهدی طارمی که در جام جهانی قطر با پیراهن ایران خودنمایی کرد و می‌تواند به هدف بازار نقل و انتقالات ماروتا و همکارانش تبدیل شود، روزهای خوبی را سپری می‌کند. طارمی اکنون خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین بمب‌افکن‌های عرصه بین‌المللی مطرح کرده است و اینتر می‌تواند قیمت پیشنهادی خود را کمی افزایش دهد تا از دیگر رقبا برای جذب طارمی عقب نماند.!» حالا مهدی طارمی بیش از همیشه مورد توجه است و حتما تعداد این پیشنهادها بیشتر و بیشتر هم خواهد شد. اما در نهایت تصمیم طارمی و البته باشگاه پورتو چه خواهد بود؟ هنوز هیچ‌کس نمی‌داند. تنها یک چیز مسلم است؛ موقعیت مهدی حتما بهتر و بهتر خواهد شد؛ مساله‌ای که ناصر ابراهیمی، سرمربی اسبق تیم ملی نیز در یادداشتی برای «شهروند» آن را تایید کرد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.