واکنش توئیتری امیرعبداللهیان به اقدام ضدایرانی آلمان

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدامات و اظهارات مداخله جویان آلمان در امور داخلی ایران تاکید کرد: آلمان قلمرو و امنیت خود را خط قرمز می‌داند، اما به‌ روش ابزاری خشونت و ترور را در ایران ترغیب کرده و مبارزه مشروع ما علیه آنها را ریاکارانه تقبیح می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز جمعه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مقابله با ترور، خشونت و نفرت‌پراکنی از مسئولیت‌های صریح بین‌المللی است. آلمان قلمرو و امنیت خود را در این موارد خط قرمز می‌داند، اما به‌روش ابزاری این پدیده‌های شوم را در ایران ترغیب کرده و مبارزه مشروع ما علیه آنها را ریاکارانه تقبیح می‌کند.

در پی اقدامات غیرسازنده آلمان علیه جمهوری اسلامی ایران و اقدامات و اظهارات مداخله جویانه این کشور در امور داخلی کشورمان، سفیر آلمان در تهران در هفته‌های گذشته تاکنون دو بار به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراض رسمی وزارت خارجه به او تحویل شده است.

وزیر خارجه آلمان دیروز در تداوم اظهارات مداخله جویانه خود در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها، به اعدام یک اغتشاشگر واکنش نشان داد. بر اساس اعلام قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، حکم اعدام اغتشاشگری که سوم مهرماه ۱۴۰۱، خیابان ستارخان تهران را بست و یکی از ماموران حافظ امنیت را با قمه مجروح کرد، صبح پنجشنبه ۱۷ آذرماه اجرا شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.