مرگ معمایی 3 بیمار کرونایی و بازداشت کارمند شیفت شب بیمارستان

کارمند دستگیرشده: «بی‌گناهم، انتقام‌گیری در کار نبود»

سه بیمار کرونایی در شیفت شب یکی از بیمارستان‌های پایتخت به طور اسرارآمیزی جان باختند. يكي از پرسنل بيمارستان متهم شده كه دستگاه اكسيژن این بیماران را دستکاری کرده است. گفته می‌شود حسادت علت این حادثه مرگبار است.

روز دوشنبه حسن  از پرسنل بیمارستان به جرم دستکاری دستگاه‌های اکسیژن در خانه‌اش دستگیر شد. او مسئول شیفت شب بیمارستان بود؛ مردی که انگشت اتهام به سمت او نشانه رفته است. وقتی بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی پایتخت در جریان این پرونده هولناک قرار گرفت، دستور دستگیری متهم صادر شد.

رازگشایی از یک پرونده جنایی

راز این پرونده مرگبار را چند روز پیش نماينده حقوقی يكی از بيمارستان‌های تهران در دادسرای جنایی تهران فاش کرد. او با شکایت از حسن، مسئول شیفت بیمارستان، به قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنايی تهران، گفت: «چند روز قبل در بخش بيماران كرونايی دستگاه اکسیژن ناگهان دچار افت فشار شد. پرستاران از دستگاه‌های اكسيژنی كه در بخش بود، استفاده كردند اما بی‌نتیجه بود؛ سه بيمار كرونايی جان‌شان را از دست دادند. حسن مسئول شیفت کنترل دستگاه‌های اکسیژن آن شب بود. او را در جریان خرابی دستگاه گذاشتند. او هم به بیمارستان آمد و ادعا کرد که دستگاه‌ها را بررسی كرده و مشكلی ندارد. اما در بررسی‌ها متوجه شدیم يكی از دستگاه‌های اكسيژن خاموش شده است. این احتمال را می‌دهیم که حسن با قصد و نیت دستگاه اكسيژن را خاموش كرده و او عامل مرگ سه بيمار است.»

انتقامجویی

 این نماینده حقوقی در ادامه گفت: «حسن مدتی بود که با یکی از همکارانش درگیر بود و نسبت به او حسادت می‌کرد تا جایی که در یکی از درگیری‌هایشان دو انگشت حسن شکست.»
این نماینده معتقد بود: «حسن از امیر کینه به دل داشت و می‌خواست انتقام بگیرد. روز بعد از این حادثه شیفت امیر بود. حسن تصور می‌کرد با مرگ این بیماران امیر به مشکل خواهد خورد.»
وقتی پازل‌های معمایی مرگ سه بیمار کنار هم گذاشته شد، بازپرس جنايی دستور تحقیقات را در اين پرونده صادر كرد و حسن دستگیر شد.

بی‌گناهم

حسن سی‌ویک ساله در  تحقیقات قضائی خود را بی‌گناه دانست و ادعا کرد که هیچ عمدی در کار نبوده است.او به قاضی غلامی گفت: «باید بی‌وجدان باشم که به‌عمد سه بیمار را بکشم. دو سال سابقه کار در بیمارستان دارم، آن هم در بخش  طبی بيمارستان، جایی كه بايد حواسم به دستگاه‌های اكسيژن باشد. آن شب من سر پست خود بودم و دستگاه‌ها را بررسی کردم. نيمه‌های شب بود كه پرستار بخش مراقبت‌های ويژه بيمارستان به من زنگ زد و گفت که دستگاه آلارم می‌دهد به بخش رفتم و همه چيز را چك كردم. مشكلی نبود. دستگاه دوم را خاموش كردم. دستگاه دوم برای مواقع اضطرار است كه چنانچه دستگاه اول دچار مشكل شود آن را روشن می‌کنيم. از آنجا که دستگاه اصلی مشکلی نداشت، دستگاه دوم را خاموش کردم.»

اختلاف داشتم

اما حسن در ادامه اختلاف با همکارش امیر را قبول داشت.
او به بازپرس پرونده گفت: «با امیر درگیر شدم، دو انگشتانم شكست و آتل بستم. امیر تازه‌کار بود اما پارتی داشت وبا حقوق بالا پست گرفته بود. همیشه در کارش اشتباه داشت اما این دلیل نمی‌شد بخواهم انتقام بگیرم.»
مرد جوان با اينكه مدعی بود بی‌گناه است اما بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت او را صادر كرد و متهم برای انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره دهم پليس آگاهی تهران قرار گرفت. از سوی ديگر خانواده قربانيان نيز از مقصران مرگ بیماران شكايت كردند و به همين دليل قاضی دستور تحقيقات بيشتر از آنها و تشكيل تيم كارشناسی را صادر كرد تا مقصران مرگ سه بيمار كرونایی مشخص شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.