حکم پرونده شرم‌آور 400 میلیون پوندی در سال 1400

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بدهی انگلیس به ایران ۶ ماه به تعویق افتاد

منابع رسانه‌ای در انگلیس از به تعویق‌افتادن دادگاه رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت بدهی مربوط به لغو یک قرارداد نظامی خبر دادند.

شهروند آنلاین: پاتریک وینتور، خبرنگار نشریه انگلیسی گاردین، سه‌شنبه شب در پیامی توییتری اعلام کرد که دادگاه عالی انگلیس که قرار بود روز سوم نوامبر (سیزدهم آبان) به شکایت وزارت دفاع ایران از وزارت دفاع انگلیس بابت مبلغ قراردادهای اجرانشده از سوی طرف انگلیسی رسیدگی کند، برگزاری جلسه رسیدگی به این پرونده را به بیستم آوریل 2021 (سی‌ویکم فروردین 1400) موکول کرده است.

دولت انگلیس بابت تحویل‌ندادن تانک‌های چیفتن سفارش داده‌‌شده از سوی ایران حدود 400 میلیون پوند به دولت ایران بدهکار است. این تانک‌ها در رژیم پهلوی سفارش داده شده بودند و با وقوع انقلاب اسلامی ایران، دولت انگلیس تحویل آنها به ایران را منتفی دانست.

اواسط شهریور بن والاس، وزیر دفاع انگلیس، با اشاره به مفاد قرارداد مربوط به اداره صنایع تسلیحاتی بریتانیا و ایران و اختلاف حقوقی در این زمینه اذعان کرد کرد که دولت انگلیس در قضیه قرارداد تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است و باید تمامی راه‌های قانونی و حقوقی برای بازپرداخت این بدهی‌ها بررسی شود.

بن والس که قبلا بازبودن پرونده این بدهی را برای دولت انگلیس شرم‌آور خوانده بود، در عین حال تأکید کرد که هر گونه پرداختی به ایران نباید در تناقض با تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا باشد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.