مغرور، بازنده است!

درباره چهار ستاره‌ای که سرنوشتی متفاوت در جام جهانی داشتند

چهار ستاره و مطرح‌ترین بازیکنان دو بازی اول مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی سرنوشتی متفاوت را تجربه کردند؛ آنها که مغرور شدند، اشک ریختند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در روز اول از مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی، همه نگاه‌ها به چهار ستاره آرژانتین، هلند، برزیل و کرواسی بود؛ چهار بازیکن بزرگ و مطرح دنیای فوتبال که البته هر کدام سرنوشتی متفاوت را در این تورنمنت تجربه می‌کنند.

نیمار و ویرجیل فن‌دایک با جام بیست‌ودوم خداحافظی کردند و لیونل مسی و لوکا مودریچ در جمع چهار تیم برتر مسابقات به میدان خواهند رفت. رفتارهای آنها اما قبل و بعد از بازی‌های یک‌چهارم نهایی مورد توجه بود و شاید بتوان این‌طور نتیجه گرفت دو ستاره‌ای که غرور را به تیم‌شان تزریق کردند از جام کنار رفتند.

نیمار؛ کاش آن عینک دودی را نمی‌زدی

داسیلوا سانتوس جونیور ملقب به نیمار، ستاره‌ 30 ساله سلسائو با قرار گرفتن در نسلی که خیلی‌ها آن را طلایی خطاب می‌کردند، امیدوار بود بعد از 20 سال تیمش به جام قهرمانی دنیا دست پیدا کند. این اتفاق با وجود گلزنی نیمار مقابل کرواسی نیفتاد تا حالا شاهد انبوهی از انتقادها باشیم. انتقاد از نیمار یک روز قبل از بازی با کرواسی شروع شد، جایی که او در پی برخورد مدیر رسانه تیم ملی برزیل با گربه‌ای که به سالن نشست خبری سرمربی رفته بود، هیچ واکنشی نداشت. هواداران فوتبال در دنیا کاپیتان مطرح برزیلی‌ها را محکوم کردند که چرا در حمایت از حیوانات اقدامی انجام نداده است. روز بازی وقتی نیمار با آن عینک دودی برند و سر و سینه‌ای رو به بالا وارد استادیوم شد، در فضای مجازی توییت‌ها افزایش یافت و خیلی‌ها او را مغرور دانستند. تصویر نیمار با تیپ خاص خود هنگام ورود به ورزشگاه، بعد از باخت و حذف برزیل در شبکه‌های اجتماعی ترند شده و بسیاری از فوتبالی‌ها اعتقاد دارند نیمار و سایر بازیکنان برزیل با غرور وارد زمین شدند و در پی دست‌کم گرفتن کرواسی، شکست تلخی را تجربه کردند.

لوکا مودریچ؛ نماد متانت در 37 سالگی

هرقدر نیمار و سایرین متکبرانه در زمین حاضر شدند، لوکا مودریچ، ستاره طلایی کروات‌ها سعی کرد با آرامش تیمش را در زمین رهبری کند. مودریچ 37 ساله برخلاف بازی قبل کرواسی تعویض نشد و تمام طول 120 دقیقه در زمین حضور داشت. قدرت رهبری بی‌مانند، پاس‌های دقیق و خط‌کشی شده، انرژی تمام‌نشدنی و البته حضور پرتلاش در تمامی نقاط زمین، باعث شد لوکا مودریچ نقشی مهم در پیروزی تیم ملی کرواسی برابر برزیل ایفا کند. وظیفه زدن پنالتی سوم این تیم به لوکا مودریچ سپرده شده و این بازیکن نیز با فریب آلیسون بکر و ضربه‌ای زمینی و دقیق به گوشه دروازه، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داد.حالا و برای دومین جام جهانی متوالی، لوکا مودریچ و تیمش به جمع چهار تیم برتر جهان رسیده‌اند. دیدارهایی دشوار و نفسگیر که با برتری کرواسی در اوقات اضافی یا ضربات پنالتی تمام می‌شود و بی‌تردید لوکا مودریچ نقش مهمی در این روحیه تیمی بی‌نظیر و قابل تحسین دارد.

لیونل مسی؛ بجنگ تا زنده بمانی

اگرچه در پایان بازی آرژانتین و هلند چهره متفاوت و برافروخته‌ای از لیونل مسی دیدیم، اما او تا زمانی که سوت پایان مسابقه به صدا درنیامد، همان کاپیتانی‌ بود که آرژانتینی‌ها دوستش داشتند. ابرستاره فوتبال دنیا مثل همیشه با آرامش و رفتارهای خاص خود در زمین تیمش را هدایت کند، فوتبال خوب خود را به نمایش گذاشت، گل مورد انتظار را زد و در نهایت هم با روحیه دادن به اعضای تیم جشن پیروزی و صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را گرفت.

مسی که کینه‌ای قدیمی از لوییس فن‌خال، سرمربی هلند و برخی بازیکنان این تیم داشت، تا زمانی که سوت پایان به صدا درنیامد، دم نزد و بعد از برد درباره مسائل ناامیدکننده صحبت کرد. او که در طول بازی بسیار از رفتارهای هلندی‌ها به ستوه آمده بود، بعد از سوت پایان به سمت فن‌خال، سرمربی لاله‌ها رفت و برای او خط و نشان کشید. مسی در مصاحبه بعد از بازی نیز به انتقاد از سبک بازی هلند پرداخت و اعلام کرد که فوتبال مورد نظر او (بازی مستقیم و بلند) به سر آمده است. البته فیلم حمله مسی به یکی از بازیکنان هلند در حین مصاحبه هم در فضای مجازی پرطرفدار شد. با همه اینها، رفتار مسی نقش زیادی در بالا رفتن روحیه پیروزی‌طلبی آرژانتینی‌ها ایفا کرد و قطعا نمی‌شود نقش ویژه او را نادیده گرفت.

ویرجیل فن‌دایک؛ آن حملات ارزشش را داشت؟

کاپیتان هلندی‌ها در طول این جام جهانی نمره ضعیفی از نظر اخلاقی دریافت کرد. او در طول جام با مصاحبه‌های عجیب و حملات بی‌سابقه‌اش به برخی اعضای حریف و همچنین اسطوره‌های هلند بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. عجیب‌ترین مصاحبه فن‌دایک به انتقاد او از مارکو فان‌باستن، اسطوره هلندی‌ها برمی‌گشت. وقتی فان‌باستن در گفت‌وگویی اعلام کرد فن‌دایک مقصر اصلی تساوی هلند مقابل اکوادور بوده است، کاپیتان لاله‌ها این‌طور واکنش نشان داد:‌ «من فکر نمی‌کنم که او هیچ‌وقت حرف مثبتی زده باشد. من قرار بود دیگر چه کار کنم؟ این که بخواهید از استودیو حرف بزنید آسان است، اما درست نیست.» حمله به اسطوره هلند و  رفتارهای فن‌دایک در جریان بازی‌ها و به خصوص مسابقه با آرژانتین مورد اعتراض بسیاری از طرفداران قرار گرفته است. فن‌دایک که در بازی جمعه‌شب به خاطر رفتارهایش کارت زرد هم گرفت، در بسیاری از درگیری‌های فیزیکی اعضای دو تیم نقش داشت و چهره عجیبی از خود به نمایش گذاشت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.