هلال احمر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی متعهد است

در آئین تجلیل از داوطلبان هلال احمر استان همدان

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر تنها در پاسخ به سوانح فعال نیست و خود را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به افراد کم‌برخوردار اجتماع مسئول می‌داند

به گزارش شهروند آنلاین؛پیر حسین کولیوند شنبه شب در آئین نکوداشت داوطلبان برتر هلال احمر استان همدان و تجلیل از نیم قرن فعالیت داوطلبانه استاد پیشکسوت امداد و نجات «هادی غروی» گفت: هلال احمر علاوه بر تیم‌های عملیاتی سازمان امداد و نجات، تیم‌های دادرس جوانان را برای آمادگی مواجهه با مخاطرات دارد اما فعالیت هلال احمر محدود به پاسخ سوانح نمی‌شود. به عنوان نمونه تیم‌های «سحر» سفیران حمایت روانی به بازماندگان حادثه هستند.

او افزود: در عملیات متروپل تیم بانوان سحر هلال احمر خوزستان، توانست به بازماندگان آرامش دهد و تاب آوری آن‌ها را در تحمل این داغ‌ها افزایش دهد.

کولیوند با تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی هلال احمر و توضیح زمینه فعالیت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: اکنون در هفته داوطلب هستیم. سازمان داوطلبان با طرح‌هایی چون نذرآب برای  تامین آب شرب پایدار در مناطق دچار تنش آبی فعالیت‌های موثر و گسترده‌ای انجام داده است.

او ادامه داد: کاروان‌های سلامت هلال احمر خدمات بهداشتی و درمانی را با مراجعه به روستاهای محروم  به رایگان انجام می‌دهند.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به آغاز طرح «پیشگامان پیشرفت و عدالت» در آینده‌ای نزدیک از مجموعه برنامه‌های سازمان جوانان گفت: در این طرح نوجوانان و جوانان هلال احمر راه توسعه و پیشرفت در محلات کم‌برخوردار شهری را خواهند گشود.

در این مراسم همچنین علی آقامحمدی مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گفت: شما امروز  این امکان را در هلال احمر دارید که جمعیت داوطلبی ایران را حداقل به دو برابر تعداد فعلی داوطلبان برسانید و با اتکا به این نیروی عظیم اقدامات متنوع بشردوستانه جمعیت را توسعه دهید.

همچنین استاندار همدان نیز در سخنانی ضمن تجلیل از فعالیت‌های داوطلبان هلال احمر و رئیس این جمعیت گفت: بلافاصله پس از آنکه بحران آب در تابستان امسال پیش آمد، رئیس جمعیت هلال احمر پیشتاز از بسیاری مسئولان ذیربط به استان آمد و ۲۰ هزار کلمن آب و یک‌میلیون بطری آب معدنی را به سرعت وارد همدان و توسط داوطلبان هلال احمر در محله‌های کم‌برخوردار توزیع کرد.

علی‌رضا قاسمی فرزاد تاکید کرد: در بحران‌های دیگر چون سیل و زلزله و حتی همه‌گیری کرونا نیز، داوطلبان هلال احمر در صحنه حضور داشتند و جانانه خدمت کردند

او افزود: داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر بی‌اجر و مزد و منت به صورت داوطلبانه خدمت‌گذاری می‌کنند و این در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است.

در این مراسم علاوه بر استاد هادی غروی از داوطلبان منتخب شعب هلال احمر در استان همدان قدردانی شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.