کارت زرد مجلس به «فاطمی‌امین»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت افزایش قیمت خودرو قانع نشدند

به گزارش شهروند آنلاین؛نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی سوال جلال رشیدی کوچی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص علت افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی‌رغم دستور و تاکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس را بررسی کردند.

پس از استماع توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای گذاشت. در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با ۱۱۰ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۵۲ نماینده حاضر عدم اقناع خود را از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده و بدین ترتیب وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

وعده فاطمی امین درباره خودروهای وارداتی

سید رضا فاطمی امین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال رشیدی کوچی پیرامون دلیل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی‌رغم دستور و تاکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحث شیرین خودرو باعث شده که بنده مرتبا در مجلس حاضر شوم و توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنم. چهار عامل اصلی در قیمت خودرو موثر است؛ مهم‌ترین عامل عرضه و تقاضاست عرضه متاثر از تولید و واردات خودرو و تقاضا متاسفانه متاثر از نرخ ارز است. ما باید بین عرضه و تقاضا در این بازار تعادل ایجاد کنیم و هرچه بیشتر این تعادل ایجاد شود تلاطم در بازار کمتر می‌شود. در ۸ ماهه اول سال جاری نسبت به ۸ ماهه سال قبل ۳۲ درصد عرضه خودروی سواری افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: در آبان‌ماه ۱۲۲ هزار خودروی سبک و سنگین تولید شده که رکورد پنج سال گذشته را شکسته است. میزان تولید خودروهای سنگین ۱۷۶ درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر ما بر روی تولید متوازن متمرکز شده‌ایم./ایسنا و آفتاب

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.