رئیس جمعیت هلال احمر: در خط مقدم مقابله با سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی قرار داریم

پیرحسین کولیوند گفه است که جمعیت هلال احمر مواجهه با چالش‌های آب و هوایی را اولویت خود می‌داند

رئیس جمعیت هلال احمر در نشست فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرد: هلال احمر ایران در رابطه با موضوع تغییرات اقلیمی، اقدامات ساختاری و ماهوی ارزشمندی انجام داده است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ عصر امروز نشست جمع‌بندی فعالیت‌های جمعیت‌های ملی عضو فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) در سال ۲۰۲۲ برگزار و پیشنهاداتی برای افزایش همکاری‌ها در سال میلادی پیش‌رو مطرح شد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در این نشست بر اثرپذیری ایران و افزایش سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی تاکید کرد و گفت: تشکیل شورای راهبردی تغییرات اقلیمی هلال احمر ایران برای سیاستگذاری عملکرد جمعیت در بخش‌های مختلف، تشکیل دبیرخانه شبکه تغییرات اقلیمی زیست بوم برای جوانان عضو جمعیت، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی و تخصصی در خصوص موضوعات مرتبط با تغییرات اقلیمی‌برای کارکنان و داوطلبان عضو و انجام پروژه نذرآب در چارچوب مقابله با آثار نامطلوب گرمایش زمین از اقدامات این جمعیت در سال ۲۰۲۲ بوده است.

پیر حسین کولیوند با اشاره به چالش‌های پیش‌روی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ فعال در منطقه منا گفت: بحران گرسنگی، کمبود مواد غذایی و طبیعتاً مشکلات مالی و اقتصادی ناشی از این بحران‌ها به صورت جدی فعالیت بشردوستانه و فرآیند پاسخگویی و امدادرسانی جمعیت‌های ملی را تحت تاثیر قرار داده است.

او افزود: تاثیر منفی این پدیده در ایران به صورت خشکسالی، سیل‌های ناگهانی، کمبود جدی منابع آبی، مهاجرت و به طور خاص، ریزگردها ظهور و بروز پیدا کرده که هلال احمر ایران در سال‌های گذشته منابع مالی کلانی را برای پاسخگویی به این بحران‌ها به ویژه خشکسالی اختصاص داده است.

کولیوند بر ضرورت تجهیز مناسب و برخورداری از امکانات لازم برای پاسخگویی به سوانح تاکید کرد و گفت: بسیج منابع، جلب اعتماد خیرین در سراسر دنیا و نیز به روزرسانی تجهیزات و امکانات امدادی، بهداشتی و درمانی از موضوعاتی است که باید به صورت جدی در دستورکار مشترک جمعیت‌های ملی و فدراسیون قرار گیرد و بیش از پیش بر آن‌ها تمرکز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت‌های متعدد برای تهیه تجهیزات امدادی و انجام اقدامات بشردوستانه به دلیل تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اشاره کرد و گفت: هلال احمر ایران در قالب دیپلماسی بشردوستانه پیشنهاداتی را مبنی بر تشکیل شبکه جمعیت‌های ملی تحت تحریم در نشست‌های اساسنامه‌ای فدراسیون در ژنو مطرح کرد و بر پیگیری این موضوع به صورت هدفمند و ساختارمند اصرار دارد.

کولیوند به بیان ظرفیت‌های هلال احمر ایران در زمینه‌های امداد و نجات، بهداشت و درمان، توانبخشی، داوطلبان، تدارکات پزشکی و درمان اضطراری در پاسخ به سوانح ملی و بین‌المللی پرداخت و به عنوان نمونه گفت: فعالیت‌های بهداشتی و درمانی هلال احمر ایران در کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین با برپایی مراکز دائم سلامت در شهرهای محروم و پرجمعیت، سال‌هاست که خدمت‌رسان مردم با هر دین، رنگ، قوم و مذهب است.

او در ادامه به عملیات سالانه اربعین اشاره کرد و گفت: عملیات بین‌المللی امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در خاک ایران و عراق، الگوی مناسبی برای استفاده از همه امکانات و نمایش آمادگی نیروهای امدادی است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.