همکاری مشترک ایران و ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی

سفیر ژاپن در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد:

سفیر ژاپن در تهران و رئیس جمعیت هلال احمر با هدف افزایش همکاری‌های مشترک ایران و ژاپن در پاسخگویی به سوانح با تمرکز بر تبعات نامطلوب طبیعی و انسانی تغییرات اقلیمی دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان عصر سه شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ در این دیدار، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین صلیب سرخ ژاپن و جمعیت هلال احمر ایران برای انتقال تجارب بین دو جمعیت ملی را پیشنهاد کرد و گفت: هلال احمر ایران مشغول برنامه ریزی برای ساخت پارک آموزشی مقابله با مخاطرات طبیعی چون زلزله و سیل است. اکنون مرکز شبیه‌ساز برخی از مخاطرات در کشور ژاپن وجود دارد و تجربه این کشور می‌تواند در ساخت و راه‌اندازی پارک شبیه‌ساز مخاطرات در ایران موثر باشد.

کولیوند تاکید کرد: هلال احمر ایران با یکصد سال سابقه فعالیت مستمر برای پاسخگویی به سوانح، تجارب ارزنده‌ای دارد که در یک انتقال تجربه هدفمند می‌تواند موجب هم افزایی جمعیت‌های ملی در هر دو کشور شود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین گفت: هلال احمر ایران در لجستیک و امکانات امدادی کمبود دارد اما در مقابل از نظر نیروی انسانی متخصص، نجاتگر آموزش دیده و تعداد گسترده داوطلبان از جمعیت‌های برتر در دنیاست.

کولیوند به پیشرفت‌های غیر امدادی هلال احمر ایران اشاره کرد و گفت: تجارب هلال احمر در بخش توانبخشی و خودکفایی آن در تولید ارتز و پروتزهای مربوط به ارتوپدی فنی قابل توجه و منطبق با دستاوردهای روز دنیاست.

«کازو توشی آیکاوا» سفیر ژاپن در ایران نیز در این دیدار با پیر حسین کولیوند گفت: کشور ژاپن و ایران نقاط مشترک بسیاری دارند که موجب همکاری‌های خوبی در روابط سنتی و تاریخی آن‌ها بوده‌ است اما متاسفانه هر دو کشور در استعداد بالای سوانح طبیعی همچون زلزله و سیل هم اشتراکات زیادی با هم دارند.

«کازو توشی آیکاوا» ادامه داد: اکنون تغییرات اقلیمی موجب افزایش و گستردگی سوانح شده است و همکاری دو کشور برای انتقال تجارب امداد و نجات در پاسخگویی به سانحه مفید و‌ موثر خواهد بود.

سفیر ژاپن افزود: آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن پروژه‌ی بزرگی را برای کنترل مشکلات سیل‌های همزمان با خشکسالی آغاز کرده است و در زمینه تبعات نامطلوب تغییرات اقلیمی آماده همکاری با ایران است.

او تاکید کرد: خسارت ناشی از افزایش سوانح به دلیل گرمایش کره زمین در همه دنیا رو به افزایش است و همکاری‌های بین‌المللی می‌تواند در کاهش خسارت‌ها موثر باشد.

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.