به زودی؛ پرواز چهار بالگرد امدادی دیگر در آسمان کشور

رئیس سازمان امدادونجات: «نگذاشته‌ایم مشکلی در پاسخگویی به حوادث پیش آید»

جلسه‌ کمیته‌ فنی قرارگاه فتح با حضور رئیس سازمان امدادونجات، فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی فتح و شهردار منطقه 9 تهران در سازمان امدادونجات برگزار شد.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات، در این جلسه ضمن ارایه‌ توضیحاتی درباره‌ تاریخ شکل‌گیری جمعیت هلال ‌احمر گفت: «سازمان امدادونجات مجری وظایف حاکمیتی‌ است که به هلال ‌احمر واگذار شده است.»

تقویت لجستیکی امدادونجات در کشور

ولی‌پور به فعالیت‌های سازمان امدادونجات در دو بخش لجستیک و عملیات اشاره کرد و ادامه داد: «بر اساس استانداردها باید معادل 2درصد از جمعیت کشور اقلام ذخیره داشته باشیم؛ اما حادثه‌ها پی‌ در پی باعث شده که این میزان تحقق پیدا نکند. با همه‌ اینها اما به ‌پشتوانه‌‌ همراهی مردم و کمک دستگاه‌های نظامی نگذاشته‌ایم که مشکلی در پاسخگویی به حوادث به‌وجود آید.»

او اضافه کرد: «تعداد دستگاه‌های ناوگان امدادی ما 5600 دستگاه است. به‌دنبال نوسازی این ناوگان هستیم. 16بالگرد آماده‌به‌ کار داشتیم که در هفته‌های اخیر توانستیم دو فروند را به چرخه‌ عملیات بازگردانیم و در هفته‌ آینده هم یک فروند دیگر اورهال می‌شود. امیدواریم تا آخر پاییز بتوانیم با 20 فروند بالگرد امدادرسانی کنیم.»

رئیس سازمان امدادونجات گفت: «42هزار امدادگر و نجاتگر در هلال ‌احمر فعالیت می‌کنند. 10هزار نفر از این تعداد در پایگاه‌ها مستقرند. بقیه‌ افراد متناسب با بروز حوادث در صحنه حاضر می‌شوند. درمجموع هم 600هزار عضو فعال در جمعیت هلال ‌احمر حضور دارند.»

ولی‌پور افزود: «ایران جزء ۱۰کشور حادثه‌خیز دنیاست. آن‌ طور که پیش‌بینی‌های موسسه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد، طی 20 سال آینده تعداد قربانیان آسیب‌های اجتماعی از قربانیان حوادث طبیعی بیشتر می‌شود. ما در هلال ‌احمر بر همین اساس برنامه‌ریزی‌‌های لازم را انجام داده‌ایم.»

امدادگران در بحران‌ها فداکارانه حاضر می‌شوند

سرهنگ پاسدار رضا گرشاسبی، فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی فتح، نیز در این جلسه با قدردانی از میزبانی سازمان امدادونجات گفت: «امدادگران در بحران‌ها فداکارانه حاضر می‌شوند و نقش موثری دارند.»

او ادامه داد: «موج سوم کرونا در جریان است، به کادر درمان فشار مضاعفی وارد شده است، ۶۲۰طلبه در قالب گروه‌های جهادی پانزده نفره برای خدمات‌رسانی در بیمارستان‌ها حاضر شده‌اند. همچنین ۱۰۰نفر از آنها برای کفن‌و‌دفن اموات کرونایی در بهشت‌زهرا حاضر شده‌اند.»

سرهنگ گرشاسبی مطرح کرد: «برای گذر از این دوران باید همه در کنار هم به دولت کمک کنیم. قرار بر این است که انجام کمک‌های مومنانه بیشتر شود. امیدواریم با برگزاری جلسه‌های بیشتر شاهد هم‌افزایی اثرگذارتری باشیم.»

فرمانده‌ قرارگاه عملیاتی فتح گفت: «باید بر کاهش سفرها در این ایام تأکید شود. طرح کاهش حضور کارمندان ادارات برای این است که مردم در خانه بمانند، بسیجی‌ها برای بیماریابی فعال‌تر خواهند شد، ایستگاه‌هایی برای توزیع لوازم بهداشتی در نظر گرفته شده است و همچنین قرار است ۳۰۰ خودرو توسط سپاه، ناجا و وزارت بهداشت آماده شود تا با حضور در سطح شهر تذکرهای لازم را به مردم بدهند.»

سیدمصطفی موسوی‌ لاری، شهردار منطقه 9 تهران، نیز در این نشست گفت: «سیستم یکپارچه‌ شهری برای فعالیت هماهنگ ضروری است و پرداختن به مباحث امنیتی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده است.»

او ادامه داد: «پیش‌بینی‌هایی برای زلزله‌ تهران صورت گرفته است. با همه‌ اینها اما باید توجه داشت هر فردی که مسئولیتی دارد جزء آسیب‌دیدگان خواهد بود.»

موسوی‌ لاری عنوان کرد: «برای این موضوع باید از خارج تهران امداد داشته باشیم تا با کمک آنها بتوانیم حادثه را مدیریت کنیم.»

تأکید نمایندگان مردم بر تقویت توان هلال

همچنین مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات، عصر روز گذشته به ‌صورت جداگانه میزبان ولی‌الله فرزانه عضو کمیسیون برنامه‌و‌بودجه‌ مجلس و حسن محمدیاری عضو کمیسیون امور اجتماعی مجلس بود.

در این دیدارها آقایان فرزانه و محمدیاری ضمن قدردانی از خدمات جمعیت هلال ‌احمر در اجرای برنامه‌ها و حوادث ملی و منطقه‌ای، مشکلات حوزه‌های انتخابی خود را در بخش پاسخگویی به حوادث مطرح کردند.

رئیس سازمان امدادونجات نیز در این دیدارها ضمن تقدیر از حضور و توجه نمایندگان مجلس با اشاره به مشکلات اجرایی پیش‌ روی مأموریت‌های امدادونجات، از آنها خواست تا برای رفع مشکلات موجود از طریق مجلس شورای اسلامی مساعدت کنند.

 ولی‌پور گفت: «جمعیت هلال ‌احمر با تجهیز هر چه بهتر و رفع دغدغه‌ نجاتگران داوطلب، در حوادث احتمالی بیش از پیش می‌تواند در سطح کشور و مناطق آسیب‌دیده از حوادث خدمات مورد انتظار را ارایه دهد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.