رونمایی از مارادونای جدید فوتبال

درباره لیونل مسی که همین حالا قهرمان جهان شده است

لیونل مسی با نمایش‌های بی‌نظیر خود در جام جهانی مورد تمجید علاقه‌مندان به فوتبال در جهان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، این روزها بیشتر از آنکه درباره صعود آرژانتین به فینال جام جهانی 2022 صحبت شود، نام لیونل مسی به میان می‌آید. ابرستاره فوتبال دنیا که همه افتخارات دنیای فوتبال را در ویترین خود کنار هم گذاشته، حالا فقط جام جهانی را کم دارد. او یک‌تنه همه کار می‌کند تا با آرژانتین به این عنوان مهم نایل شود. بیراه نیست اگر بگوییم در برهه کنونی مسی تمام آرژانتین است.

نقش ویژه مسی در صعود به فینال

تیم ملی آرژانتین با درخشش دوباره لیونل مسی موفق شد با نتیجه 3 بر صفر از سد تیم ملی کرواسی عبور کند و راهی فینال جام جهانی 2022 قطر شود. این ستاره آرژانتینی مانند همیشه نقش موثری در پیروزی تیمش در این دیدار ایفا کرد و با به ثمر رساندن یک گل و ارسال یک پاس گل تماشایی بار دیگر نشان داد که جادوی باورنکردنی فوتبالش هنوز به پایان نرسیده است. ابرستاره آلبی سلسته تاکنون در مجموع 6 مسابقه‌ای که برای آرژانتین در جام جهانی به میدان رفته، 5 گل زده و یکی از شانس‌های اصلی آقای گلی در این رقابت‌هاست. او همچنین با 3 پاس گل برای به دست آوردن بهترین پاسور جام هم می‌جنگد. البته این افتخارات فردی برای او در مقابل به آغوش کشیدن جام جهانی اهمیت ناچیزی دارد.

چرا قهرمانی برای مسی اهمیت دارد؟

بسیاری از رسانه‌ها پیش از این مدعی شده بودند که این احتمالا آخرین حضور مسی در رقابت‌های جام جهانی است و به همین دلیل قهرمانی در آن از اهمیت خاصی برای او برخوردار است و حالا خود او نیز این موضوع را تایید کرده است.

مسی پس از پایان بازی برابر کرواسی به خبرنگاران گفت: «برای اینکه می‌توانم دوران حضورم در جام جهانی را با این فینال به پایان برسانم بسیار خوشحال هستم و به خودم افتخار می‌کنم. در حال سپری کردن تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستم. مطمئنا یکشنبه آخرین دیدار من در جام جهانی خواهد بود. زمان زیادی تا جام جهانی بعدی باقی مانده است و فکر نمی‌کنم که توان حضور در آن را داشته باشم. بنابراین امیدوارم که همه چیز به بهترین شکل ممکن به پایان برسد.» به این ترتیب، گمانه‌زنی‌ها درباره آخرین حضور مسی در عرصه جام جهانی به واقعیت تبدیل شد و حالا همه چشم‌انتظار فینال هیجان‌انگیز روز یکشنبه خواهند بود.

لیونل، مارادونای زمان

لیونل مسی در شرایطی در آستانه قهرمانی در جام جهانی قرار گرفته که تیم ملی آرژانتین پیش از این دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده است. در طول تاریخ، آرژانتین در سال 1978 به عنوان میزبان قهرمان شد و در سال 1986 در مکزیک با توپی که مارادونا در فینال با دست وارد دروازه انگلیس کرد برای دومین‌بار جام را به آغوش کشید.

جام اول آرژانتینی‌ها در شرایطی به دست آمد که وضعیت سیاسی این کشور بسیار بحرانی بود و خیلی‌ها اعتقاد دارند رهبر این کشور در آن دوران با رشوه‌های بسیار توانست تیم ملی آرژانتین را به جام برساند تا شرایط بحرانی سیاسی کمی بهتر شود. اما جام دوم در سال 1986 اولین قهرمانی آلبی سلسته است که با شرایط فوتبالی به دست آمد. جنجال بزرگ وقتی بود که کاپیتان مارادونا در بازی فینال با دست توپ را وارد دروازه انگلیس کرد و چند دقیقه بعد 7 بازیکن حریف را از پیش رو برداشت و اقدام به گلزنی کرد. اسطوره فقید آرژانتین بدون شک نقش مهم آن قهرمانی را ایفا کرد و بر محبوبیت خود افزود.

حالا با گذشت 36 سال، آرژانتینی‌ها در آستانه کسب جام، این‌بار با مارادونایی دیگر هستند. در فضای مجازی حالا که راه‌راه‌پوشان به فینال رسیده‌اند، طرح‌های زیادی از تصاویر مارادونا و مسی در کنار یکدیگر منتشر شده است. بسیاری از مردم آرژانتین مسی را مارادونای این زمان می‌دانند و حتی بعضی پا را فراتر گذاشته و از نظر تکنیکی او را بهتر از مارادونا توصیف می‌کنند. این تشبیه زیبا بسیار در صفحه‌های اجتماعی بازتاب داشته است.

آیا مسی می‌تواند مثل مارادونا جام قهرمانی را برای سومین‌بار در تاریخ آرژانتین روی دست بلند کند؟

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.