پیگیری فرامین رهبر معظم انقلاب در قوه قضائیه به کجا رسید؟

معاون اول قوه قضائیه گفت: مصوبات قرارگاه عملیاتی پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های رهبر معظم انقلاب در قوه ‌قضائیه باید در زمان تعیین شده توسط مجریان، اجرا شود و تأخیر ناموجه پذیرفته نیست.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مصدق در هفتمین جلسه قرارگاه پیگیری اجرای فرامین و سیاست‌های مقام معظم رهبری در قوه قضائیه اظهار داشت: در جلسه شانزدهم آبان ماه قرارگاه، ۱۱ مصوبه به تصویب رسیده است و ظرف یک ماه پنج مصوبه اجرا و ۶ مورد در دست پیگیری است.

او افزود: مصوبات قرارگاه باید در زمان تعیین شده توسط مجریان، اجرا شود و تأخیر ناموجه پذیرفته نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوان عالی کشور درباره تقویت دانش قضائی قضات گفت: صدور آرای متقن در دیوان عالی کشور، خود یک آموزش و بستری برای بالابردن دانش قضائی است.

او افزود: در دیوان عالی کشور یکسری شاخص‌هایی برای اتقان آرا تهیه کردیم و پیش‌نویس آن را به معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ارسال کردیم تا به مرحله تدوین و اجرا درآید.

رئیس دیوان عالی کشور درباره آرای وحدت رویه تصریح کرد: در هیات عمومی دیوان عالی کشور قضات دادگاه‌ها را دعوت می‌کنیم تا قضات محاکم استدلال‌های موافق و مخالف را بشنوند و در زمان صدور آرای خود دقت نظر داشته باشند. یک استاندارد برای تهیه گزارش در دیوان عالی کشور تعیین شود تا ملاک عمل قضات قرار گیرد.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به نحوه نقل و انتقال قضات به استان‌های کشور، گفت: نباید قضات جوان و کم‌سابقه را به استان‌های خاص انتقال داد، چرا که با این کار استان‌های مذکور را از داشتن قاضی مجرب محروم می‌کنیم.

اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی برای قضات

مهدی جوهری مدیرکل آموزش قوه قضائیه گزارش جامعی درباره اقدامات معاونت منابع انسانی در زمینه تقویت آموزش قضات و کارآموزان و افزایش اتقان آراء ارائه کرد و افزود: در برنامه تدوین شده به سمت آموزش‌های تخصصی قضات در حوزه‌های حقوق معدن، امور بانکی، بیمه، گمرک، بورس و … گام‌هایی برداشته‌ایم.

او افزود: اقدامات لازم درباره موضوع کادرسازی مدیریتی در قوه قضائیه، طراحی فرآیندها و جزئیات سامانه برای ارتقای کارمندان اداری و تقدیر از مفاخر دستگاه قضائی نیز در حال انجام است.

تهیه شناسنامه آموزش شخصی برای کارکنان، برگزاری دوره‌های کار آموزشی به صورت کارگروه محور، توسعه آموزش مسأله و تدوین مدل‌های مناسب برای اثربخشی دوره‌ه‌ای آموزشی از جمله مصوبات در این جلسه بود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.