ویدیو/ ایران، کشوری پر از داستان

جشنواره «سینما حقیقت» از نگاه مهمانان خارجی

امسال نیز به رسم هر آذر ماه پردیس سینما ملت در تهران از 20 الی 25 آذرماه میزبان مستندسازان و خبرنگاران و منتقدان ایرانی و خارجی بود تا مستندهایی از ایران و سرتاسر جهان را در جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران، «سینما حقیقت» به نظاره بنشینند

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران که عموماً با نام جشنواره «سینما حقیقت» شناخته می‌شود، از سال ۱۳۸۶ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرده‌است و آذر ماه هر سال در تهران برگزار می‌شود.
امسال نیز پردیس سینما ملت در تهران از 20 الی 25 آذرماه میزبان مستندسازان و خبرنگاران و منتقدان ایرانی و خارجی بود تا حقیقت این جشنواره را به نظاره بنشینند.
در روز دوم شروع جشنواره گفتگوهایی داشتیم با چندین مهمان خارجی این جشنواره؛ «عمادالدین الحمرونی»، تحلیلگر ژئوپلیتیک در خبرگزاری‌های مختلف از جمله فرانس 24 و الجزیره، «جاوید رانا»، خبرنگار پاکستانی و دبیر مجله «دیجیتال دیسپچ» در اسلام‎‌آباد و «سوپریو سن»، فیلم‌ساز هندی که علاوه بر برگزاری کارگاه در جشنواره با مستندی به نام «واگا» در مورد جدایی هند و پاکستان در این جشنواره حضور داشت. بخشی از این گفتگوها را با هم ببینیم.

گفت و گو: مهرناز الماسی
فیلمبردار: اکبر کشتکار
تدوینگر: حامد نجفی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.