حال قاره سبز وخیم است

رشد ۴۰ درصدی‌ فوتی‌های کرونا در اروپا

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد در سراسر اروپا شاهد افزایش شدید و هشداردهنده مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید-۱۹ هستیم.

شهروندآنلاین: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که موارد روزانه فوت ناشی از بیماری کووید-‌19 در اروپا نسبت به هفته گذشته افزایش حدودا ۴۰ درصدی داشته‌است.

دکتر «مارگارت هریس» سخنگوی این سازمان همچنین گفت: «فرانسه، اسپانیا، انگلیس، هلند و روسیه اکثریت تعداد مبتلایان به این بیماری را داشته‌اند که حدود یک‌‌سوم افزایش داشته ‌است.»

او هشدار داد که بیشترین نگرانی در مورد بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستانی است که اکنون به بیماران بدحال اختصاص پیدا کرده‌است.

موارد جدید ابتلا در اروپا حدود یک‌سوم افزایش‌یافته

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد که در سراسر اروپا شاهد افزایش شدید و هشداردهنده مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید -۱۹ هستیم.

موارد جدید ابتلا نسبت به هفته گذشته حدود یک‌سوم افزایش یافته و موارد فوتی نیز نزدیک به ۴۰ درصد بیشتر شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مارگارت هریس هشدار داد: «با وجود مدیریت بهتر ظرفیت بیمارستان‌ها در بیمارستان‌های چندین کشور، ظرفیت پذیرش بیماران به سرعت در حال پر شدن است.»

فرانسه، اسپانیا، انگلیس، هلند و روسیه اکثریت تعداد مبتلایان به بیماری را داشته‌اند که حدود یک‌سوم افزایش داشته ‌است

هیچ نشانه‌ای از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا نداریم

آسوشیتدپرس نیز سه روز پیش در گزارشی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا، از هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره رشد تصاعدی و وضعیت وخیم این بیماری در اروپا و آمریکا و شیوع گسترده کرونا در این مناطق در فصل‌های سرد سال هشدار داد.

«تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در یک کنفرانس خبری گفت که «هیچ نشانه‌ای از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا» نداریم و مردم باید زندگی خود را با وضعیت جدید وفق دهند.

او با تأکید بر اینکه ماه‌های سختی در پیش است، درباره فروپاشی سیستم بهداشت و درمان در برخی کشورها هشدار داد.

منع آمدوشد شبانه در فرانسه

در همین حال، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز از احتمال افزایش محدودیت‌ها در این کشور خبر داده و گفته‌ است روند مقابله با کرونا در بهترین حالت تا تابستان سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

دولت فرانسه روز جمعه، دوم آبان اعلام کرد که ۴۶ میلیون فرانسوی در ۳۸ منطقه این کشور به مدت ۶ هفته مشمول منع آمدوشد شبانه هستند. آمار ابتلای روزانه به کرونا در این کشور به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده ‌است.

ابتلای روزانه 14 هزار آلمانی به ویروس کرونا

در آلمان هم آمار ابتلای روزانه به بیش از ۱۴ هزار نفر رسیده و رئیس اتحادیه صنایع آلمان با اشاره به پیامدهای وخیم این بیماری بر صنعت این کشور درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر هشدار داده ‌است.

وضعیت شیوع کرونا در کشورهای جمهوری چک، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا نیز به مرز هشدار رسیده ‌است و این کشورها تلاش کرده‌اند با اعمال محدودیت‌های متعددی مانند اجباری‌کردن ماسک، تعطیلی کلوپ‌های شبانه و رستوران‌ها، قرنطینه برخی شهرها و ممنوعیت سفرهای غیرضروری از وخیم‌شدن وضعیت جلوگیری کنند.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت که «هیچ نشانه‌ای از کاهش همه‌گیری ویروس کرونا» نداریم و مردم باید زندگی خود را با وضعیت جدید وفق دهند

در جمهوری چک آمار مبتلایان در روزهای اخیر به بیش از ۱۵ هزار نفر در طول ۲۴ ساعت رسید که این میزان در کل ماه‌های بحران شیوع کرونا در این کشور و در اروپا بی‌سابقه بود.

در کشورهای اروپایی مجموع تعداد مبتلایان به بیش از هشت میلیون نفر رسیده است که از این تعداد حدود ۲۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.