تاکید رئیسی بر پرداخت عواید مرزنشینی به مردم نهبندان

رئیس‌جمهوری در جمع مردم نهبندان گفت: آنچه که از گذشته تاکنون مانع به مقصد رسیئن توطئه‌های دشنمن شده است حضور مردم فهیم ایران در صحنه‌های مختلف حمایت از نظام است.

به گزارش شهروند آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ظهر امروز در جمع مردم نهبندان در مصلی امام علی این شهر حضور مردم در عرصه‌های مختلف را پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت:علت شکست دشمن در توطئه‌های کوچک و بزرگش حضور مردم با بصیرت و فهیم ایران در همه‌ صحنه‌هاست که با همه‌ توان برای حفظ ارزش‌های اسلامی ایستادگی می‌کنند.

او افزود: محاسبات دشمن در توطئه‌ اخیر نیز مانند تمام محاسبات فتنه‌های قبلی‌اش اشتباه از کار در آمد و خیال خام آنها در گول زدن مردم ایران به بن بست خورد.

رئیس‌جمهوری گفت: دشمن تصور می‌کرد با کلمه‌ آزادی می‌تواند مردم ایران را فریب دهد و اعتماد آنها را از نظام اسلامی برگرداند که در این توطئه‌ خود ناکام ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: دشمن در هر جا که حضور پیدا کرده است وضعیت ناامنی را در آن کشور‌ها رواج داده  به طوری که اتفاقات مربوط به دو دهه حضور آمریکایی‌ها در افغانستان و کشتار مردم این کشور گویای ناامنی ایجاد شده در اثر حضور دشمن در منطقه است.

او گفت: گسترش فقر، بیماری و دیگر مشکلات در برخی از کشور‌ها مانند عراق، آفریقا، سوریه و یمن همگی نتیجه‌ حضور غربی‌ها در این کشور‌ها است.

رئیس‌جمهوری افزود: مردم کشور ما امروز به برکت خون شهیدان و سرداران و پاسداران از امنیت و آزادی بهره‌مندند و می‌دانند که حضورشان در صحنه‌های مختلف نماد وظیفه‌شناسی و احساس مسئولیت در برابر آرمان شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: زنان ما زنانی با فهم، متعهد و زمان‌شناس هستند و احساس مسئولیت می‌کنند به طوری که حتی در روستا‌های مرزی نهبندان نیز زنان تحصیلکرده را می‌بینیم که با جان و دل خدمت می‌کنند و سبک زندگی اسلامی را به دیگران نیز می‌آموزند.

او افزود: اگرچه مردم ما به خاطر تهدید‌ها و تحریم‌ها و کینه‌توزی دشمن دچار مشکلاتی هستند، اما اراده ما این است که مقابل دشمن خم به ابرو نیاوریم تا دشمن سوء استفاده نکند چراکه مردم دشمن را خوب می‌شناسند.

رئیس‌جمهوری گفت: دشن با شعار‌های توخالی نمی‌تواند جوانان و نوجوانان ما را فریب دهد چرا که مردم و جوانان ما جنس حرف‌های دشمن را می‌شناسند و کشور ما به دست مردان و زنان همین کشور ساخته شده و ما امیدی به دستان بیگانه نداریم.

او توجه به مناطق مرزی با وجود مرزبانان با کفایت را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه طرح توسعه نهبندان باید با قدرت احیا و اجرا شود، از خدمات شرکت‌های گاز و آب در تأمین زیرساخت‌های مناطق محروم نهبندان قدردانی و بر ادامه این خدمات و حمایت‌ها تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به استاندار خراسان جنوبی دستور داد بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان سریعا فعال شود تا راه‌های تعاملات اقتصادی با کشور همسایه از مبادی قانونی آن برقرار باشد و راه برای فعالیت‌های غیرقانونی باز نشود.

او تأکید کردعواید مرزنشینی برای این ماه به مردم نهبندان پرداخت شود و از ماه دیگر با کار کارشناسی، این پرداخت‌ها ساماندهی می‌شود.

رئیس‌جمهوری گفت: اصلاح جاده نهبندان و تسریع در دوبانده کردن این مسیر باید به سرعت انجام شود تا شاهد اتفاقات ناگوار در جاده‌های مواصلاتی نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی دستور داد سهمیه پزشک متخصص برای شهرستان نهبندان سریعا در نظر گرفته شود تا ساکنان نهبندان و روستا‌های اطراف احساس کمبودی در مراجعه به پزشک نداشته باشند.

او تأکید کرد زمینه تحصیل رشته‌های پزشکی برای جوانان منطقه فراهم شود تا با تأمین پزشک بومی، مردم از نعمت درمان به موقع بهره‌مند شوند.

رئیس‌جمهور یدر پایان با بیان اینکه دولت از کنار مسائل به راحتی عبور نمی‌کند گفت: قطار پیشرفت کشور پرشتاب حرکت خواهد کرد و با دست توانای مردم و جوانان برومند کشور و همچنین خدمتگزاری دولت مردان هیچگاه از حرکت باز نمی‌ایستد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.