خاتمی: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران اسلامی است؛ ما درباره تمامیت ارضی‌مان با هیچکس رودربایستی نداریم و قاطع برخورد می‌کنیم.

به گزارش شهروند آنلاین، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید مفتح و همچنین روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یاد و خاطره آقای عبدالله واحد ریگی را گرامی می‌داریم که فردی خیرخواه، شجاع و طرفدار نظام انقلاب اسلامی بود،خوشبختانه جنایتکاران قاتل این عزیز را دستگیر کردند و درخواست متدینین آن است که این آدمکش‌ها را به اشد مجازات برسانند.

او افزود: همچنین یاد مرحوم سردار رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی را گرامی می‌داریم که از جمله مردان انقلابی خدمتگزار در عرصه‌های مختلف تا آخرین روز زندگی‌اش بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دو بازوی توانمند اداره کشور حوزه و دانشگاه هستند؛ این واقعیتی است که اکثریت دانشجویان ما دانشجویان متدین حزب‌اللهی و علاقه‌مند به ایران اسلامی هستند، این دانشجویان را پاره تن خود می‌دانیم و نظام تقویت علمی و همه جانبه آنها را یک تکلیف می‌داند؛ البته اقلیتی هم در شان دانشجو عمل نکردند.

او ادامه داد: ۵۰۰ نفر از میان ۴۰ هزار دانشجو اسمشان اقلیت است؛ قاتلی که خود می‌گوید من مستحق چند اعدام هستم و به آنهایی که او را فریب دادند پیام می‌دهد که شما انسان و آدم نیستید، اما کسانی به نام دانشجو از این قاتل حمایت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: این اقلیت دانشجو طوری عمل کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی به آنها بگوید «باریکلا»؛ ولله در شان شما نیست، شما خیلی بزرگتر از اینها هستید و ما به آینده شما امید داریم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: این اراذل و اوباش چه کسانی هستند که شأن دانشجویی شما را از بین می‌برند؟! از دانشجویان ارزشی انتظار داریم که با موضع‌گیری جانانه خودشان به آنها نشان دهند که دانشجوی حزب‌اللهی، متدین و مسلمان آب به آسیاب اسرائیل نمی‌ریزد؛ این اقلیت، دشمن آرمان بلند وحدت حوزه و دانشگاه هستند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح افتخار آمیز ایران برای حفظ امنیت مقتدرانه عمل می‌کنند، ایران مقتدری داریم و نیرو‌های مسلح ما لرزه بر اندام دشمن انداخته است و جزایر سه گانه جزء لاینفک و ابدی ایران اسلامی است.

او ادامه داد: اخیرا رئیس‌جمهوری چین به عربستان همان جایی که ترامپ آنها را گاو شیرده خواند، رفته و در ارتباط با جزایر سه‌گانه موضع نادرست و حرف بی‌ربطی گفته است.

او با اشاره به سخنان رئیس‌جمهوری گفت: مطالبه جدی ایران جبران مواضع یاد شده شده از سوی رئیس‌جمهوری چین است؛ رئیس‌جمهوری چین و یا هر کس دیگری بداند که ما در عرصه تمامیت ارضی مان با هیچکس رودربایسی نداریم و قاطع برخورد می‌کنیم.

قطعنامه کمیسیون مقام زن ضمانت اجرایی ندارد

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به حذف ایران از کمیسیون مقام زن تصریح کرد: این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد، آمریکا چهل روز تقلا کرد تا این قطعنامه را به تصویب برساند؛ این هم یکی دیگر از پرونده‌های سیاه آمریکا است، راز نفرت مردم مجموعه‌ای از اینگونه اقدامات آمریکا است و حقش این است که شما مرگ بر آمریکا بگویید.

او با اشاره به شعار زن، زندگی، آزادی اغتشاشگران، افزود: نظام اسلامی بیشترین بها را به زن داده است؛ آزادی واقعی اینجا و در نظام اسلامی است آن چیزی که آمریکا شما را به آن تحریک می‌کند بردگی است، آمریکا زن برده بی‌هویت را می‌خواهد تنها در نظام اسلامی زندگی بانوان زندگی شرفمند انسانی است، شعار آنها فریبنده و خیلی روشن است که آنها آزادی هرزگی را می‌خواهند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به پرونده سیاه اتحادیه اروپا اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا حداقل طی یک دهه اخیر عین مستعمره آمریکا عمل کرده است و هرچه آمریکا بگوید عمل می‌کنند؛ کسانی که از رژیم صهیونیستی بچه‌کش و زن‌کش مدام حمایت می‌کنند در خط مقدم ناقضان حقوق بشر هستند.

او ادامه داد: اخیراً تعدادی از شخصیت های کشور را از جمله بنده را هم تحریم کردند؛ یکی از افتخارات عمرم همین تحریم‌هاست و خدا را شکر می کنم که تیر به هدف خورده و جهاد تبیین اینجانب اثر گذاشته است، به فضل خدا تا آخرین نفس در سنگر جهاد تبیین هستم و وحشی‌گری‌های شما را افشا خواهم کرد و سر سوزنی عقب نشینی نمی‌کنم.

آیت الله خاتمی با اشاره به موضوع قانون‌مداری در کشور و تأکیدات امام و مقام معظم رهبری بر لزوم قانون‌مداری تصریح کرد: امام فرمودند که خودتان را بر قانون تطبیق دهید و نخواهید که قانون بر شما تطبیق یابد، زمینه‌ساز هرج و مرج قانون‌شکنی است که بدترین منکر است؛ قانون‌شکنان باید منزوی شوند.

او افزود: دفاع از مجرم محکوم شده طبق قانون، مبارزه با قانون است؛ می‌خواهید بیانیه دهید از آن مظلوم شهید عجمیان حمایت کنید که ۳۰ نفر با سنگ و چاقو و … محاصره‌اش کردند از چه کسی حمایت می‌کنید؟! در دفاع از قاتلی که خود می‌گوید مستحق چندین بار اعدام است، حمایت می‌کنید؟! دفاع از انسان خوب است به شرط آنکه خلاف قانون خدا نباشد.

او خاطرنشان کرد: همه در برابر قانون برابرند، هر کسی که خلاف کرد باید به حسابش رسیدگی شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.