رئیس جمهور: نظام اداری باید متناسب با تحول‌خواهی مردم باشد

رئیس جمهوری تاکید کرد: تحول در نظام اداری خواست جدی مردم است و نظام اداری باید متناسب با تحول‌خواهی مردم باشد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی که در دومین روز سفر استانی رئیس جمهوری با حضور شماری از اعضای هیات دولت در محل استانداری برگزار شد افزود: نظام اداری نباید کُند باشد و شرط حل مساله این است که از نیروهای تحول‌خواه و انقلابی استفاده شود.

او بیان کرد: نیرویی که در درون خود جوشش و جهاد و کوشش ندارد، برای او فرق ندارد که یک طرح کی به پایان برسد، با صحبت و سخنرانی و دستور این حس ایجاد نمی‌شود.

رئیس جمهوری گفت: طبق روایات، جامعه و کسی که حس گسترش خوبی‌ها را نداشته باشد به مرده تعبیر شده است.

او افزود: باید تلاش کرد و از نیروهای انقلابی دارای حس مسئولیت نسبت به مردم استفاده شود، کسانی که نسبت به مشکلات مردم بی‌حس هستند، آنها را باید از وسط راه کنار زد و راه را برای نیروهای انقلابی باز کرد تا بتوانند تحول ایجاد کنند.

رئیسی گفت: سازمان اداری متناسب با روحیه تحول‌خواه مردم، سازمان تحول‌خواه است لذا باید کاری متفاوت انجام داد و در واقع گفت که طرحی نو در انداخت.

او ادامه داد: باید سرمایه اجتماعی مردم را حفظ کرد و ارتقا داد، این سرمایه مورد هجوم دشمن است و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید مراقب این سرمایه باشیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه نتیجه سرمایه اجتماعی، اعتماد به نظام، مشارکت و نشاط اجتماعی است گفت: مردم دینمدار نیز از جمله سرمایه‌ها هستند و باید مراقبت کرد این سرمایه عظیم آسیب نبیند.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن به دنبال حساسیت‌سنجی است و در طول تاریخ هم همینطور بوده لذا دشمن می‌سنجد که آیا مردم یک منطقه پایبند به اصول و عقاید خود هستند یا نه و اگر سست شدند حمله را آغاز می‌کردند.

رئیسی عنوان کرد: سنجش را همیشه دشمن در طول تاریخ داشته و حکام جاهلی که در تاریخ اسمشان برده می‌شود همواره حساسیت‌سنجی می‌کردند که ببینم جامعه چقدر به مبانی و اصول فرهنگی پایبند است.

او مردم خراسان جنوبی را مردمانی صمیمی، با بصیرت و زمان‌شناس معرفی کرد و گفت: این مردم حقیقتا جلوه و حماسه‌ای از حضور را روز گذشته در بیرجند و امروز در نهبندان به نمایش گذاشتند که نشان از پایبندی به انقلاب اسلامی‌، ارزشها و شهدا است.

رئیس دولت سیزدهم گفت: امید است این حضور، آثار و برکاتی در استان و کشور داشته باشد و مسئولیتی که این حضور برای دولتمردان و همه مسئولان ایجاد می‌کند، خطیر است.

او افزود: از سویی باید اظهار خوشحالی و تشکر کرد اما مسئولیت‌آور است لذا انتظار مردم از دولتمردان، مسئولان و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری هستند این است کار متفاوتی را ارایه دهند که جهادی، حرکتی ماندگار برای رفع مشکلاتی باشد که امروز در زندگی مردم است لذا این حضور برای مسئولان مسئولیت‌آور است.

رئیسی فرهنگ را مهمترین سرمایه در خراسان جنوبی عنوان کرد که بسیار ارزشمند است و همواره باید آن را پاس داشت.

او گفت: فرهنگ، علم و دانش مردم اهمیت زیادی دارد زیرا اگر خانواده‌ای اصالت دارد و تبدیل به الگو برای کشور شده، اگر شاهد کاهش جرم و جنایت و سلامت اجتماعی در این استان نسبت به جمعیت هستیم و اگر هنجاری‌های اجتماعی وضعیت آن با خیلی از استان‌ها متفاوت  است ریشه آن را باید در فرهنگی بودن استان دانست.

رئیس جمهوری اظهار داشت: استان خراسان جنوبی علیرغم مرز مشترک با افغانستان و برخی آسیب‌پذیری‌ها کمترین میزان جرم و جنایت را دارد، افغانستان مسائل زیادی دارد و ناامنی‌هایش می‌تواند به کشور ما منتقل شود اما نه تنها بیرجند و قاین بلکه در نقاط مرزی هم تدین و اصالت مردم مثال‌زدنی است.

او گفت: در همین مسائل اخیر و مسائل از این دست، استان خراسان جنوبی خیلی زمان‌شناسانه، مسئولانه، زندگی مومنانه و شرایط خاصی دارد که مدیران به‌ویژه مدیران فرهنگی باید به سرمایه‌های فرهنگی استان توجه داشته باشند.

رئیسی با اشاره به دینمداری مردم خراسان جنوبی افزود: مساجد محلات خراسان جنوبی حتی در وعده صبح هم پرجمعیت است چه رسد به ظهر و مغرب و فرقی نمی‌کند که جمعیت سنی هست یا شیعه، روستا هست یا شهر لذا اینها اهمیت دارد.

او با تاکید بر اینکه حتی شخصیت‌های علمی و تحصیلکرده استان هم پایبندی خود به دین را حفظ کرده‌اند گفت: با چهره‌های ماندگار خراسان جنوبی ملاقات داشته‌ام با اینکه دارای مدارج و کرسی‌های دانشگاهی و صاحبنظر هستند اما عمیقا پایبند به مسائل فرهنگی و دینی بوده که این مهم است.

رئیس جمهوری بر حفظ ریشه فرهنگی به عنوان یک سرمایه در استان تاکید کرد و گفت: گاهی دیده شده که از بعضی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که برخی مناطق را رنج می‌دهد، اینجا دوستانی لب به شکایت می‌گشایند  که حتی کم آن هم زیاد است.

او با اشاره به نشستی که شب گذشته با اقشار مختلف در خراسان جنوبی داشت افزود: شرکت کنندگان در این نشست هرچه گفتند از دل برخاست و حتما بر دل می‌نشیند چون دغدغه را مطرح می‌کردند و برای آنها ناهنجاری‌های کم هم زیاد بود و این موضوع ارزش دارد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.