مرگبارترین بزرگراه‌های پایتخت را بشناسید

آزادگان، امام علی‌(ع) و فتح در صدر قرار دارند

۳۰ درصد قربانیان تصادفات تهران بزرگ، مربوط به ۳ بزرگراه آزادگان، امام علی (ع) و فتح است.

شهروندآنلاین: رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی تهران بزرگ، آزادگان، امام علی(ع) و فتح را مرگبارترین بزرگراه‌های پایتخت در حوزه ترافیک اعلام کرد.

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به وضعیت تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال می‌گوید: «در این مدت تصادفات فوتی در سطح معابر شهر تهران 8 درصد، تصادفات جرحی ۲۶ درصد و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد کاهش داشت.»

او درباره اینکه بیشترین تصادفات فوتی در کدام بزرگراه‌های پایتخت رخ داده است نیز توضیح می‌دهد: «در نیمه نخست امسال بیشترین تصادف فوتی در بزرگراه آزادگان رخ داده است، به طوری که ۱۶ درصد از کل جانباختگان حوادث ترافیکی مربوط به این بزرگراه بوده‌اند.»

به گفته مومنی پس از آن نیز بزرگراه‌های امام علی (ع) و فتح با سهم 7 و  6درصدی از کل جانباختگان در رتبه‌های بعدی قرار دارند و درمجموع می‌توان گفت حدود ۳۰ درصد از قربانیان تصادفات رانندگی پایتخت مربوط به این سه بزرگراه است.

در نیمه نخست امسال بیشترین تصادف فوتی در بزرگراه آزادگان رخ داده است، به طوری که ۱۶ درصد از کل جانباختگان حوادث ترافیکی مربوط به این بزرگراه بوده‌اند

سهم زیادِ عابران بی‌دقت در تصادفات

مومنی یکی از دلایل تصادفات مرگبار در بزرگراه‌ها را بی‌توجهی عابران پیاده به مقررات برشمرده و به ایسنا می‌گوید: «متأسفانه همچنان عابران پیاده سهم زیادی از جانباختگان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند و یکی از دلایل آن عبور از عرض بزرگراه در نقاط غیرمجاز و عبورنکردن از گذرگاه‌های مجاز است.»

پرتصادف‌ترین بزرگراه‌های پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ می‌گوید بیش از نیمی از تصادفات پایتخت در بزرگراه‌ها رخ داده است.

سردار محمدرضا مهماندار با اشاره به آمار ارایه‌شده از سوی مرکز فرماندهی کنترل هوشمند پلیس راهور پایتخت می‌گوید که بیش از نیمی از تصادفات در بزرگراه‌های شهر تهران اتفاق ‌افتاده‌ و  بزرگراه آزادگان، امام رضا(ع)، بسیج و تونل توحید بیشترین محدوده‌های پرتصادف را داشته‌اند.

استفاده از مسیریاب‌ها مخصوصا اگر راهنمای صوتی‌شان فعال‌ باشد، می‌تواند در رانندگی مطمئن و بی‌خطر نقش بسزایی داشته‌باشد

به گفته مهماندار این نکته قابل توجه است که ۴۵ درصد از افراد فوتی به دلیل بی‌توجهی به جلو دچار حادثه شده‌اند. همچنین ۲۷ و ۲۲ درصد تصادفات منجر به فوت به ترتیب بین ساعات ۱۴ تا ۲۰ و ۲۰ تا ۲۴ نیمه‌شب رخ داده‌اند.

رانندگی بی‌خطر با مسیریاب‌ها

استفاده از مسیریاب‌ها مخصوصا اگر راهنمای صوتی‌شان فعال‌باشد، می‌تواند در رانندگی مطمئن و بی‌خطر نقش بسزایی داشته‌باشد. این نظر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ است، او می‌گوید: «در تفاهم با یکی از مسیریاب‌ها شرایطی ایجاد شده تا حدود ۱۲۵۰نقطه در پایتخت که قبلا تصادفات رانندگی در آنها رخ داده و اصطلاحا پرتصادف محسوب می‌شوند، روی نقشه نمایش داده شوند تا رانندگان در آن محدوده احتیاط بیشتری کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.