شناسایی ۶هزار میلیارد تومان تراکنش در معامله رمز ارز

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به‌تازگی درگاه پرداختی با ۶ هزار میلیارد تومان که واریز حساب داشته است شناسایی شد که بر اساس بررسی‌های این سازمان، این واریزها به‌منظور معامله رمز ارز بوده است.

به گزارش شهروند آنلاین، «داود منظور» در حاشیه همایش پایانه‌های فروشگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولید رمزارزها در کشور تابع مقررات و آیین­نامه­هاست اما خرید و فروش و معامله آن غیرقانونی و غیر رسمی است، نسبت به رمزارزها مطابق قانون عمل می­کنیم و کسانی که تراکنش مالی داشته باشند بررسی می­شوند.

او با اشاره به کنترل همه درگاه‌های پرداخت، افزود: هر نوع خرید و فروشی که در یک سکوی پرداختی انجام می­شود و همچنین خرید و فروش رمزارزها پایش می­شود.

منظور بیان‌داشت: به تازگی درگاه پرداختی با ۶هزار میلیارد تومان شناسایی شد که بررسی ها نشان داد برای معامله رمزارز بوده است. باید قوانین به سمتی برود که این نوع رمزارز نیز مشمول مالیات شود.

مالیات بر عایدی سرمایه مقابله با سوداگری اقتصادی است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه اکنون در آستانه ورود به صحن مجلس شورای اسلامی است، گفت: این مهم یکی از طرح­های مهم مالیاتی کشور و یک پایه جدید مالیاتی است که این طرح در مقابله با سوداگری در اقتصاد محسوب می‌شود.

او ادامه‌داد: کسانی که با اهداف سوداگرانه نسبت به خرید فروش ملک، خودرو، طلا و ارز اقدام می­کنند، باید بدانند مابه التفاوت قیمت در زمان خرید و فروش مشمول مالیات می شود؛ با این وجود هدف این قانون درآمدزایی نیست بلکه برای این است تا دارایی­ها و ثروت کشور در مسیر سوداگرانه قرار نگیرد و به سمت تولید برود.

منظور با تاکید بر اینکه طرح مالیات بر عایدی سرمایه اکنون در همه کشورهای پیشرفته اجرا می­شود، گفت: این نوع مالیات یکی از ابزارهای تنظیم­گری اقتصادی است.

او عنوان کرد: در صورتی که این قانون به تصویب نهایی برسد نظام مالیاتی از این قانون استفاده می­کند، ضمن اینکه نگران خروج سرمایه ناشی از اجرای این قانون نیستیم زیرا در کشورهای مقصد سرمایه­گذاری نیز این قانون اجرا و مالیات دریافت می‌شود.

شناسایی اشخاصی حقوقی با بیش از ۵۰ خانه خالی

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای قانون مالیات خانه­های خالی، گفت: هر کسی دارای خانه خالی است باید مالیات پرداخت کند و در شناسایی این نوع خانه­ها، تابع اطلاعات وزارت راه و شهرسازی هستیم.

او تاکید کرد: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی، سه مجموعه اطلاعات از اشخاص حقوقی که تعداد خانه­های خالی آنان بالاتر از ۵۰ مورد است را اعلام کرده و در سازمان مالیاتی برای وصول مالیات پیگیری هستیم.

این مقام مسئول بیان داشت: در تیرماه امسال ۵۲۰ هزار واحد خانه خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به این سازمان اعلام شد که در این رابطه ۲۰۰ هزار اعتراض ثبت شده است، اعتراض­ها را به وزارت راه منتقل کرده و منتظر اطلاعات ویرایش شده و رسیدگی به اعتراض­های خانه­های خالی از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

فراخوان شرکت‌های دولتی به قانون پایانه‌های فروشگاهی

منظور از فراخوان شرکت های دولتی در قانون پایانه های فروشگاهی خبر داد و گفت: شرکت های بورسی در نوبت نخست، آبان ماه فراخوان شده بودند، در حال حاضر از ۵۰۰ شرکت بورسی ۲۰۰ شرکت صورتحساب الکترونیکی ارسال می‌کنند و ۲۰۰ شرکت دیگر در آستانه ورود به سامانه مودیان هستند. همچنین ۱۰۰ شرکت مشمول این قانون نمی‌شوند.

او عنوان کرد: در گام دوم، شرکت های دولتی را از اول دی ماه فراخوان کردیم در این همایش آیین­نامه­ها ابلاغ و توضیح داده میشود از ۵۰۰ شرکت دولتی بیش از ۴۵۰ شرکت در این جلسه حضور پیدا کردند که پیش­بینی می‌کنیم مجموع شرکت های بورسی و دولتی ۷۰ درصد ارزش خدمات را پوشش دهند و بخش بزرگی از قانون اجرا شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: سایر اشخاص حقوقی و فعالان اقتصادی تا پایان سال آینده به این قانون دعوت می­شوند.

حمایت از مشاغل خرد با کاهش فشار مالیاتی

او از تسهیل خدمات مالیاتی به پنج میلیون فعال اقتصادی کوچک در قانون پایانه های فروشگاهی خبر داد و گفت: مطابق مصوبه اصلاحیه قانون پایانه های فروشگاهی مجلس، مالیات مشاغل خرد با ارسال صورتحساب های الکترونیکی محاسبه می شود و نیازی به سایر اظهارنامه های مالیاتی نخواهد بود.

منظور خاطرنشان‌کرد: این قانون در شفاف سازی اقتصاد موثر بوده و با کمترین فشار به فعالان اقتصادی در حال اجراست، اگر کسانی که مشمول اجرای قانون هستند آن را اجرا نکنند، ۱۰ درصد میزان فروش آنان به عنوان جریمه ثبت می شود ضمن اینکه برای تسهیل در اجرای قانون فروشگاهی بنا داریم بخشودگی جرایم را بیشتر کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.