چرا گاز رسانی به روستاهای مریوان متوقف شد؟

شرکت گاز کردستان به خاطر ۸۰۰ متر حفاری و لوله‌گذاری در خیابان “لنج آباد” مریوان با شهرداری این شهر به مشکل برخورده و کار اتمام گازرسانی به ۱۹ روستا و شهر چناره، معطل این قضیه است.

به گزارش شهروند آنلاین، شرکت گاز کردستان در حال اجرای گازرسانی به ۱۹ روستای بخش سرشیو مریوان و شهر چناره است و حالا با ۸۰۰ متر لوله گذاری در خیابان لنج آباد مریوان، تقریبا این پروژه تمام می‌شود اما شهرداری مجوز این کار را نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در همین رابطه به ایرنا گفت: تمام لوله کشی، خطوط انتقال و تغذیه، ایستگاه و انشعاب گاز ۱۹ روستای بخش سرشیو مریوان و شهر چناره انجام شده است و فقط ۸۰۰ متر خط تغذیه باید در خیابان لنج آباد مریوان اجرا شود تا بین شبکه گازدار و بی‌گاز اتصال ایجاد شود.

احمد فعله گری ادامه داد: این پروژه ۲ ماه است به خاطر ممانعت شهرداری مریوان و مردم ساکن در محل به ویژه مغازه دارها، بلاتکلیف مانده است.

او به این هم اشاره کرد که مسئولان شهرداری مریوان می‌گویند اجازه نمی‌دهیم آسفالت خیابان لنج آباد خراب شود و این ۸۰۰ متر را داخل پیاده رو انجام دهید، از طرف دیگر مغازه‌داران هم اجازه این کار را نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اظهار کرد: ۶۱ میلیارد تومان برای گازرسانی به ۱۹ روستا و شهر چناره هزینه شده است و اگر این ۸۰۰ متر نیز انجام شود، کار گازرسانی در این شهرستان به طور کامل تمام می‌شود.

شهرداری مریوان: لوله گذاری در پیاده رو انجام شود

با سرپرست شهرداری مریوان هم تلفنی راجع به این موضوع صحبت شد که گفت: بعد از سال‌ها اعتراض، درخواست و پیگیری اهالی خیابان لنج آباد، امسال شهرداری این خیابان را آسفالت کرد و الان شرکت گاز می‌خواهد در همین خیابان به طول ۸۰۰ متر لوله‌گذاری کند که سزاوار نیست آسفالت خراب شود.

سید عرفان حسینی ادامه داد: چرا شرکت گاز 2-3 ماه قبل این کار را نکرد؟ اصلا برود داخل پیاده رو انجام دهد.

او اضافه کرد: به رئیس شرکت گاز مریوان هم اعلام کرده‌ایم حضوری برویم تا اهالی محل و مغازه‌داران را اقناع کنیم که این ۸۰۰ متر لوله‌گذاری داخل پیاده رو انجام و به شکلی بازسازی شود که مشکلی پیش نیاید.

سرپرست شهرداری مریوان این را هم گفت که اگر در این فصل و با وجود بارندگی، آسفالت کنده شود، در صورت آسفالت مجدد، دیگر جای خود را نخواهد گرفت.

چناره تنها شهر بدون گاز کردستان

سال گذشته گزارشی میدانی از محرومیت “چناره” تنها شهر کردستان از گاز طبیعی تهیه و منتشر شد. بسیاری از ساکنان این شهر به دلیل نبود امکانات لازم از جمله گاز، به شهر مریوان مهاجرت کرده‌اند.

قطعا شرایط برای روستاها نیز به همین گونه است و اگر اهالی روستاها از لحاظ امکانات رفاهی در تنگنا باشند، طبیعی است که راه مهاجرت به شهرها را در پیش می‌گیرند؛ پس بهتر است شرکت گاز کردستان و شهرداری مریوان با وساطت مسئولان بلندپایه استان سریعتر این قضیه را تمام کنند و به خاطر مساله ای نه چندان مهم، پروژه مهم گازرسانی به ۱۹ روستا و شهر چناره را معطل نکنند.

در حال حاضر تقریبا ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی شهرستان مریوان از گاز طبیعی برخوردار است.

۷۰ هزار و ۳۲۸ مشترک شامل ۵۷ هزار و ۴۸۰ مشترک شهری و ۱۲ هزار و ۸۴۸ روستایی در مریوان از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.