راکتور تحقیقاتی جدید چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟

رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز عملیات اجرایی راکتور تحقیقاتی جدید خبر داد و گفت:این راکتور مکمل و جایگزین راکتور تهران خواهد شد .

به گزارش شهروند آنلاین، اسلامی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: از ۴ سال گذشته پروژه اجرایی مرکز تترا شتاب گرفته است که بزرگترین مرکز تولید رادیوداروی منطقه خواهد بود.اوافزود: این رآکتور ۱۰ مگاواتِ تحقیقاتیِ استخری، که یک مقیاس بزرگتر از لحاظ کارآیی و عملکردی بهتر نسبت به رآکتور تهران خواهد داشت؛ برای ما پوشش‌دهنده دامنه بزرگی از فعالیت‌ها خواهد بود که در آن ما آزمایش سوخت را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: با راه‌اندازی این مرکز می‌توانیم ظرفیت بزرگتر و گسترده‌تر داشته باشیم و فرآیند تحقیقات، آموزش، پژوهش و تولید رادیودارو را از طریق استفاده از رآکتور جدید، با ظرفیت بالاتری پشتیبانی کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری با توجه به مساله بومی‌سازی فناوری در سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ما با تلاش دانشمندان در این سازمان باور به توانستن و ساخت داخل را هدف قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تهیه و تصویب چشم انداز یک سند راهبردی در این سازمان گفت: اهداف کمی و کیفی که در این سند تعریف شده، در دستور کار ما قرار دارد و آن را دنبال می‌کنیم.اسلامی افزود: بر اساس این سند همه سازمان و شرکت‌های تابعه ما و شبکه‌ای که با ما همکاری می‌کنند امروز همه در این ریل و با این ساز و کار تعریف شده نقش خودشان را ایفاء می‌کنند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.