جام «مسی»

رکوردها، حسرت کفش‌طلا را برای لیونل از بین برد

لیونل مسی کلکسیون افتخاراتش را با قهرمانی در جام جهانی 2022 تکمیل کرد؛ او با خیال راحت از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، از ابتدا تا انتهای تورنمنت 2022، همه آنهایی که بازی های آرژانتین را دنبال می‌کردند چشم شان به ستاره‌ای بود که در آخرین تورنمنت ملی خود قصد داشت کلکسیون افتخاراتش را تکمیل کند. لیونل مسی اگرچه در فینال یک گل کمتر از کیلیان امباپه زد و شانس آقای گلی و کفش طلای مسابقات را از دست داد، اما بقیه افتخاراتی به دست آورد ، این حسرت را به چشم او نمی‌آورد.

مسی که 7 گل در مجموع 7 بازی خود برای آرژانتین به ثمر رساند، با 3 پاس گل بهترین پاسور جام لقب گرفت تا آماری فوق‌العاده به جا بگذارد و در این شرایط طبیعی است توپ طلای مسابقات را به دست آورد.

اگرچه 4 گل این اسطوره فوتبال آرژانتین از روی نقطه پنالتی ثبت شد اما نسل‌های آینده جام جهانی قطر را با یک اسم ویژه به یاد می‌آورند و آن هم کسی نیست جز لیونل مسی. مسی با گلزنی در فینال جام جهانی به اولین بازیکنی تبدیل شد که در تمامی مراحل حذفی مهم‌ترین فستیوال فوتبال جهان گلزنی کرده است.

او بالاخره توانست جام جهانی را هم به کلکسیون افتخارات پرشمارش اضافه کند تا حالا خیلی‌ها او را بدون ترس بهترین بازیکن تاریخ بدانند. شماره 10 آلبی سلسته در پنجمین دوره‌ای که طعم حضور در جام جهانی را چشید، خداحافظی باشکوهی با بازی های ملی داشت. او در مجموع 171 بار پیراهن تیم ملی کشور خود را پوشید، 96 گل با این پیراهن به ثمر رساند و در نهایت با جام قهرمانی جهان از فوتبال خداحافظی کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.