جزئیات پرواز با پلتفرم بومی «سیمرغ»

رئیس سازمان هواپیمایی از بررسی بهای جدید قیمت بلیت هواپیما به دلیل افزایش نرخ دلار و دستمزد خبر داد و گفت: تا تعداد هواپیماها به ۵۵۰ فروند نرسد تعادل بین عرضه و تقاضا ایجاد نخواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین، «محمد محمدی بخش» امروز در نشست خبری که در محل نمایشگاه حمل و نقل برگزار شد، اظهار کرد: هواپیماهایی که قابلیت بازگشت به چرخه پرواز دارند، با اجرای یک برنامه راهبردی به چرخه پرواز بازگشتند.

رئیس سازمان هواپیمایی بیان کرد: از ۹۵ هواپیمای در سال ۹۸ اکنون به ۱۷۵ فروند هواپیمای فعال رسیدیم؛ همچنین هم‌اکنون ۱۱ هواپیمای کارگو داریم.

او ادامه داد: برنامه خرید هواپیمای نو و دست دوم دنبال می‌شود که به میزان ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و تا به این تعداد هواپیما نرسیم عرضه و تقاضا به تعادل نخواهد نرسید.

محمدی بخش گفت: به‌زودی درباره ساخت هواپیما در اصفهان یک نشست خبری برگزار خواهیم کرد و دستاوردهای ایران در این زمینه اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی افزود: هواپیمای بومی در سه نوع ساخته خواهد شد. هم‌اکنون روی پلتفرم و طراحی جدید در حال تمرکز هستیم. اطلاع‌رسانی در خصوص پیشرفت برنامه ساخت هواپیما توسط کنسرسیومی انجام می‌شود که کار را در دست دارد و به‌زودی در یک کنفرانس خبری اعلام خواهد کرد.

او تاکید کرد: طراحی و نیازسنجی ساخت هواپیمای ایرانی انجام شده و این هواپیما یک پلتفرم اولیه ایران ۱۴۰ داشته که به «سیمرغ» تبدیل شده است.

به گفته محمدی بخش، هواپیمای مسافربری سیمرغ ۷۵ نفره و طول آن از هواپیمای ایران ۱۴۰ بلندتر است.

رئیس سازمان هواپیمایی درباره اینکه آیا ایران هواپیمای ۱۴۰ را ساخت خود می‌داند، گفت: کارخانه هواپیماسازی هسا در ایران این ماموریت را برعهده دارد. پلتفرم اولیه هواپیمای ۱۴۰ بود و با توجه به قطع همکاری با اوکراین این مسیر را ادامه خواهیم داد. ما این هواپیما را ساخت خود می‌دانیم و در همکاری مشترک با سایر کشورها این مسیر را ادامه خواهیم داد و بعد از اینکه گواهینامه پرواز صادر شود مردم نسبت به پرواز این هواپیمای ساخت داخل مطمئن خواهند شد.

او درباره تغییر بهای بلیت هواپیما تا پایان سال نیز اظهار کرد: نرخ بلیت هواپیما بر اساس قانون پنجم مشمول شناورسازی بود که به دلیل کرونا متوقف شد. دی سال قبل قیمت‌های جدید اعمال شد و از آن زمان به بعد به صورت رسمی افزایش قیمت نداشتیم؛ اما با توجه به افزایش نرخ دلار و افزایش حقوق و دستمزد، شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش قیمت را دارند که به‌محض تصویب در سایت سازمان بارگذاری خواهد شد.

محمدی بخش همچنین درباره اختصاص سوخت به هواپیماها با نرخ ۶۰۰ تومان، گفت: سهم هر ایرلاین از قیمت‌گذاری جدید سوخت هواپیما در کارگروهی در کمیسیون اقتصادی دولت مشخص شده که اعلام خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.