قتل مظنون به ترور افسر ارشد اردنی

سازمان امنیت عمومی اردن از کشته شدن مظنون به قتل «عبدالرزاق عبدالحافظ الدلابیح» از افسران ارشد پلیس این کشور که در ناآرامی‌های اخیر جان خود را از دست داد، خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از رسانه های اردن، سازمان امنیت عمومی این کشور امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی اردن توانستند در عملیات خود فرد مظنون به قتل الدلابیح، معاون رئیس پلیس استان معان را بکشند.

این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود اضافه کرد که این فرد دارای افکار تکفیری بود و در این پیوند،هشت نفر دیگر نیز دستگیر شدند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

براساس اعلام سازمان امنیت عمومی اردن، در عملیات یاد شده سه نفر از نیروهای امنیتی نیز کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان امنیت عمومی اردن پیشتر اعلام کرده بود که در پی گسترش ناآرامی‌ها به خاطر افزایش قیمت سوخت در این کشور، الدلابیح معاون رئیس پلیس استان معان طی یک تیراندازی کشته شد. این افسر عالی‌رتبه اردنی درحال مقابله با اقدامات تخریبی تجمع‌کنندگان در منطقه الحسینیه در استان معان بوده که با شلیک گلوله به ناحیه سر کشته می‌شود.

سازمان یاد شده روز شنبه نیز از دستگیری۴۴ نفر در پی ناآرامی های این کشور خبر داد ‌و اعلام کرد که این افراد اقدامات تخریبی و اغتشاشگرانه انجام داده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، ناآرامی‌های اخیر در اردن در مخالفت با افزایش قیمت سوخت در منطقه الحسینیه و دیگر شهرها در جنوب اردن آغاز شد و همزمان با آن رانندگان خودرو‌های سنگین و کارگران بخش حمل و نقل در واکنش به بالا رفتن قیمت سوخت اعتصاب کردند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.