دربی 99 با طعم قهر و مصدومیت!

استقلال و پرسپولیس از ساعت 17:30 امروز در سکوت ورزشگاه آزادی دیدار می‌کنند

نود و نهمین شهرآورد سرخآبی‌ها مطابق برنامه قبلی، اما بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. این درحالی است که لوکادیو با ترک ایران همه توجهات را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، نود و نهمین دربی پایتخت در حالی فردا از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد که زمزمه‌هایی در خصوص لغو این دیدار به دلیل آلودگی هوا به گوش می‌رسید، اما سرانجام با تصمیم شورای تامین، این دیدار مطابق برنامه قبلی در استادیوم یکصد هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد. بی‌شک برگزاری دربی بعد از تعطیلی طولانی‌مدت لیگ برتر می‌تواند از جذابیت‌های این مسابقه کم کند، اما به هر حال دربی طرفداران زیادی را پای گیرنده خواهد کشاند. خصوصا حالا که استقلال و پرسپولیس در کورس بالای جدول برای صدرنشینی رقابت می‌کنند.

در یازده هفته گذشته، پرسپولیس با کسب هفت پیروزی، سه تساوی و متحمل شدن  یک شکست در برابر تراکتور در هفته هفتم رقابت‌ها، با 24 امتیاز، در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و از سوی دیگر، استقلالی‌ها نیز بعد از شکست در هفته اول که در برابر سپاهان رقم خورد، در هفته‌های بعدی نتایج قابل‌قبولی کسب کرده‌اند و حالا با کسب شش برد، چهار تساوی و یک شکست، با 22 امتیاز، در رتبه دوم جدول قرار دارند و در واقع نبرد استقلال و پرسپولیس در نود و نهمین دربی، جنگ صدرنشینی نیز به شمار می‌رود.

مهدی عبدی به ترکیب پرسپولیس بازخواهد گشت؟

تنها یک روز پیش از برگزاری شهرآورد، لوکادیو، مهاجم گلزن پرسپولیسی‌ها، ایران را به مقصد کشورش ترک کرد تا شوک بزرگی به یحیی گل‌محمدی و هواداران سرخ‌های پایتخت وارد شود. گل‌محمدی که در این دیدار مهاجم دیگر  خود، شیخ دیاباته، را نیز به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ در اختیار ندارد، در این دیدار راهی جز استفاده از مهاجمین سوم و چهارم این فصل تیمش، یعنی حامد پاکدل و مهدی عبدی، نخواهد داشت. اما نکته جالب‌توجه و البته امیدوارکننده برای سرخ‌های پایتخت این است که هم حامد پاکدل در زمانی که بازیکن آلومینیوم بوده موفق به گلزنی در برابر استقلال شده و هم مهدی عبدی که در روزهای اخیر زمزمه‌هایی در خصوص ترک ایران و پیوستنش به یک تیم اروپایی به گوش می‌رسید، پیش از این با پیراهن پرسپولیس دروازه آبی‌های پایتخت را باز کرده است. با این تفاسیر و با توجه به قهر بمب گران نقل و انتقالاتی پرسپولیسی‌ها از اردوی سرخ‌ها و مصدومیت شیخ دیاباته، مهدی عبدی گزینه اول خط حمله قرمزها برای یحیی گل‌محمدی است. هرچند که از آخرین گل عبدی با پیراهن پرسپولیسی‌ها 249 روز می‌گذرد و او آخرین‌بار در اسفندماه گذشته، در دیدار برابر مس، دروازه رفسنجانی‌ها را باز کرده است، اما به نظر می‌رسد امروز شاهد رقابت ارسلان مطهری و مهدی عبدی، به عنوان مهاجمین نوک، در خط حمله سرخآبی‌های پایتخت خواهیم بود.

دردسر شیرین اما پرچالش ساپینتو

در سوی دیگر اما ساپینتو به دلیل حضور ستاره‌های بیشتر در لیست استقلال، نسبت به یحیی گل‌محمدی انتخاب راحت‌تر و البته پرچالش‌تری برای چیدن ترکیب تیمش و حتی تعویض‌هایش در دربی خواهد داشت.  این را هم باید در نظر گرفت که همواره مدیریت تیم‌های پرستاره کار دشواری بوده است، چراکه تمام بازیکنان انتظار حضور در ترکیب اصلی تیم را خواهند داشت و از این نظر می‌توانند مربی را با چالش مواجه کنند.

برای مثال،  نیمکت‌نشینان استقلال بازیکنانی هستند که پیش از این، حضور در ترکیب ثابت استقلال را تجربه کرده‌اند و حتی از مهره‌های تاثیرگذار تیم بوده‌اند. نمونه‌اش در خط دفاعی این تیم سیاوش یزدانی و محمدحسین مردامند هستند که کمتر در ترکیب این فصل استقلال به میدان رفتند، اما در فصل گذشته جزو مهره‌های ثابت تیم بوده‌اند. البته استقلال برای دیدار دربی، مدافع چپ خود یعنی ابولفضل جلالی را  به دلیل محرومیت و عارف غلامی را به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در ترکیب داشته باشد.

// انتهای پیام

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.