گزاره‌های فرهنگی وزیر ارشاد در جنگ رسانه‌ای

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: هر هنرمندی که قلبش برای منافع ملی کشورش می‌تپد،هیچگاه دنبال کناره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیست.

به گزارش شهروند آنلاین،محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سراسری مدیران روابط عمومی‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کشور امروز با جنگ گسترده رسانه‌ای و به عبارت بهتر تروریسم رسانه‌ای مواجه است، افزود: رسانه‌های معاند در این شرایط مثل یک نیروی نظامی عمل می‌کنند با این تفاوت که افکار و اذهان را با ابزار تحریف بمباران می‌کنند و به دنبال ایجاد شکاف در جامعه و تعمیق آن هستند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند جامعه منسجم ایران، نسبت به گذشته و افتخارات خود دچار تردید و نسبت به آینده دچار ناامیدی شود و در نتیجه آن،رخوت و سکون بر جامعه حاکم شود.

او تصریح کرد: فعالیت امروز دشمن محصول کار برنامه‌ریزی شده چند دهه‌ای است که اتفاقا در دهه‌های گذشته در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها با عناوین تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم تبیین شده است.

اسماعیلی یادآور شد: از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن به دنبال قبضه افکار عمومی است و بر این اساس دستور بازآرایی رسانه‌ای و جهاد تبیین را صادر فرمودند.

وزیر فرهنگ با اشاره به دوران حضور رئیسی در جایگاه ریاست قوه مجریه کشور گفت: فعالیت‌های قوه قضائیه در دوران مسئولیت رئیسی به نقطه امید مردم تبدیل شده بود و دشمن می‌دانست با حضور ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری دچار چالش جدی خواهد شد و به همین خاطر وارد جنگ گسترده علیه مردم ایران شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را مطالبه اصلی رهبری معظم انقلاب دانست و گفت: مراد ایشان از ساختار فرهنگ، گزاره‌های اصلی، نگرش‌ها و باور‌های جامعه ایران است که بازسازی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی تصریح کرد: مسئولان روابط عمومی به عنوان یکی از مهمترین ارکان رسانه‌ای دولت باید جهاد تبیین و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را سرلوحه فعالیت جهاد تبیین و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

او با بیان اینکه مدیران روابط عمومی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد با داشتن روحیه جهادی و انقلابی می‌بایست به جایگاه فعلی خود به یک فرصت بنگرند، گفت: با روحیه جهادی می‌توان تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد که در آینده فرصت‌های از دست رفته جایگاه خدمت‌گذاری تبدیل به حسرت نشود.

اسماعیلی افزود: روابط عمومی‌های مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌بایست در ایجاد فضای همدلی و امیدبخشی به جامعه و پیشقدم باشند و ارتباط با شبکه توانمندی از نیرو‌های جهادی، انقلابی و مردمی در این مسیر می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وزیرارشاد با اشاره به جریاناتی که از سوی رسانه‌های معاند در تهدید اهالی فرهنگ و هنر برای کناره‌گیری از فعالیت‌های هنری به راه افتاده است، اشاره کرد و افزود: خوشبختانه خیل عظیمی از هنرمندان عاشقانه به کشور خدمت می‌کنند از سویی هنرمندان عزیز جزئی از خانواده بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و هر هنرمندی که قلبش برای منافع ملی کشورش می‌تپد،هیچگاه دنبال کناره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیست و شخصا نسبت به آینده فرهنگ و هنر این سرزمین امیدوار هستم و مسلما جشنواره‌های فجر نیز همانند رویداد‌های فرهنگی و هنری اخیر با استقبال گسترده مردم و هنرمندان مواجه می‌شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.