نبازها

گل‌محمدی و ساپینتو هم دردی از تساوی‌های متوالی دربی دوا نکردند

نود و نهمین دربی پایتخت و ششمین دربی بدون حضور تماشاگر در سال‌های اخیر، در حالی با نتیجه دو بر دو به اتمام رسید که برای اولین‌بار در تاریخ نود و نه دربی گذشته، یک مدافع خارجی موفق به گلزنی در این مسابقه شد و در مجموع سه گل از چهار گل این مسابقه توسط مدافعین دو تیم به ثمر رسید. این چهارمین دربی متوالی دو تیم بود که با نتیجه تساوی به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین دربی نود‌ و نهم بعد از کش و قوس‌های فراوان در هوای آلوده‌ تهران و بدون حضور تماشاگران برگزار شد؛ پرسپولیس که در ابتدای این مسابقه با گل دقیقه 16 گولسیانی از استقلال پیش افتاد، در ادامه دو بار توسط روزبه چشمی و ارسلان مطهری دروازه خودش را بازشده دید، اما این پایان کار نبود و  گولسیانی در دقیقه 88 بار دیگر دروازه استقلال را باز کرد تا در نهایت، حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست لیگ برتر با نتیجه‌ دو بر دو به پایان برسد.

 روز خوش گولسیانی در غیاب مهاجمین پرسپولیس

در روزی که پرسپولیس شیخ دیاباته را به دلیل مصدومیت در کنار تیم نداشت و یورگن لوکادیا بدون دلیل مشخص اردوی سرخ‌پوشان را به مقصد کشورش ترک کرده بود، با تصمیم یحیی گل‌محمدی، پرسپولیس بدون مهاجم تخصصی وارد زمین مسابقه شد. بر خلاف پیش‌بینی‌ کارشناسان، سرمربی پرسپولیس در این دیدار از مهدی عبدی و حامد پاکدل در ترکیب اصلی تیمش استفاده نکرد تا در غیاب مهاجمین این تیم، گولسیانی نقش گلزن اول پرسپولیس را در این دیدار ایفا کند. اولین گل پرسپولیس در حالی در دقیقه 16 با ضربه سر گولسیانی به ثمر رسید که مهدی ترابی با ارسال یک سانتر زیبا، سازنده اولین گل در شهرآورد نود و نهم بود، این اولین پاس گل ترابی در لیگ بیست و دوم بود که سازنده‌ اولین گل تاریخ دربی شد که توسط یک مدافع خارجی به ثمر رسید. گولسیانی البته یک بار دیگر در دقیقه 88 در حالی که پرسپولیس از رقیب سنتی خود عقب بود، دروازه استقلال را باز کرد تا با دو ضربه سر دیدنی، این بازی را به تساوی بکشاند.

روزبه چشمی؛ از ولز تا پرسپولیس

به‌جز گئورگی گولسیانی که موفق شد در این دیدار دبل کند، روزبه چشمی، مدافع استقلال، نیز در دقیقه 30 مسابقه گل نخست استقلال را وارد دروازه پرسپولیس کرد. چشمی که با بازگشت کارلوس کیروش، به اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی اضافه شده بود، در قطر نیز عملکرد خوبی در گلزنی از خودش نشان داده بود و در دقیقه 98 دیدار دوم ایران در جام جهانی که در برابر ولز برگزار شد، موفق به گلزنی در مقابل این تیم اروپایی شده بود تا پایه‌گذار اولین پیروزی تاریخ ایران در برابر یک تیم اروپایی در ادوار جام جهانی باشد. به نظر می‌رسد که هافبک تدافعی پیش‌تاخته استقلالی‌ها راه گلزنی به تیم‌های بزرگ را به‌خوبی پیدا کرده است و این روزها در قامت یک مدافع گلزن هم در تیم ملی و هم در استقلال ظاهر شده است. البته چشمی در دقیقه 60 این مسابقه با تصمیم ساپینتو تعویض شد و این تصمیم چندان به مذاق مدافع آبی‌ها خوش نیامد.

تساوی در دربی به نفع شاگردان قلعه‌نویی

هفته دوازدهم لیگ برتر در حالی با تساوی در دربی پایتخت به اتمام رسید که با تقسیم امتیازات در شهرآورد تهران، پرسپولیس 25 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند، اما استقلال با این نتیجه به امتیاز 23 رسید و با توجه به پیروزی دو بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر در دیدار برابر هوادار، این تیم با 24 امتیاز به رتبه دوم جدول صعود کرد و استقلال با یک پله سقوط در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار گرفت تا این تساوی بیش از هر تیمی به نفع گل گهر سیرجان باشد.

رقابت سرخابی‌ها ادامه‌دار است

اگرچه شهرآورد نود و نه با نتیجه تساوی به اتمام رسید، اما با توجه شرایط جدول، رقابت این دو تیم حتی خارج از زمین شهرآورد ادامه‌دار خواهد بود. در پایان این مسابقه حساس، پرسپولیس و استقلال تنها با دو امتیاز اختلاف، به ترتیب در رتبه اول و سوم جدول قرار گرفته‌اند و نتایج مسابقات این دو تیم در هفته‌های آینده می‌تواند تعیین‌کننده‌ صدرنشینی در لیگ بیست و دوم باشد. دوشنبه هفته آینده، پرسپولیس در دیداری خانگی به مصاف پیکان خواهد رفت و استقلال نیز برای مصاف با صنعت نفت، راهی آبادان خواهد شد.

// انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.