اولیانوف: امتناع ایالات متحده از ادامه مذاکرات می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در یک کنفرانس خبری به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه برجام در دستور کار این کشور نیست و در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد، واکنش نشان داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ یک دیپلمات ارشد روس امتناع آمریکا از مذاکرات احیای برجام را غیر مسئولانه توصیف کرد.

 میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین  در یک کنفرانس خبری به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه برجام در دستور کار این کشور نیست و در حال حاضر در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد، واکنش نشان داد.

وی گفت که باتوجه به امتناع ایالات متحده از ادامه مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خطر تشدید اوضاع افزایش می‌یابد.

اولیانوف در ادامه این رویکرد آمریکا را غیر مسئولانه توصیف و تصریح کرد: اگر مذاکرات به شکلی مثبت تکمیل نشود در آن صورت خطر تشدید اوضاع به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت که می‌تواند منجر به بروز یک فاجعه شود.

این دیپلمات روس همچنین در واکنش به ویدئوی جو بایدن رئیس جمهور ‌آمریکا که در آن تائید می‌کند برجام مرده است، توئیتی منتشر کرد و نوشت: اگر این درست باشد، بسیاری از طرف ها ممکن است دچار مشکل شوند – ایران، آمریکا، اسرائیل، امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین عدم اشاعه هسته‌ای. برجام ضروری است، درحالی‌که بایدن در ویدئویی که به تازگی منتشر شده، مذاکرات ایران را مرده اعلام می‌کند.

روز گذشته یک ویدئو از جو بایدن منتشر شد که در آن در پاسخ به سوال فردی که از او می‌پرسد “آیا می‌خواهد برجام را مرده اعلام کند؟” جواب منفی می‌دهد و می‌گوید: مُرده اما نمی‌توانیم اعلام کنیم. دلایل زیادی دارد، داستانش طولانی است.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات رئیس جمهور کشورش درباره برجام که گفته می‌شود متعلق به بیش از یک ماه قبل بوده است، تاکید کرد که بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر اولویت واشنگتن نیست.

وی همچنین گفت: اظهارات رئیس جمهور کاملاً با آنچه ما در مورد برجام می‌گوییم، مبنی بر این‌که در حال حاضر اولویت ما نیست، مطابقت دارد./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.