جنگ قهرمانی تا روز آخر ادامه دارد

کارشناسان در گفت‌وگو با «شهروند» عملکرد استقلال و پرسپولیس را در دربی تحلیل کردند

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، دربی استقلال و پرسپولیس عصر سه‌شنبه با حساسیت‌های بسیار برگزار شد؛ بازی جذابی که طبق انتظار پرگل شد و البته برنده‌ای نداشت. بازی‌ دو تیم که حاصلی جز تساوی 2- 2 نداشت، با استقبال علاقه‌مندان به فوتبال مواجه شد و طرفداران دو تیم از آن لذت کافی بردند.

تساوی دربی باعث شد پرسپولیس و استقلال هر کدام یک امتیاز بگیرند و رقابت آنها در بالای جدول ادامه‌دار باشد. آنها به همراه گل‌گهر سیرجان، سه تیم بالای جدول را تشکیل می‌دهند و حالا به نظر می‌رسد در 18 هفته آینده شاهد رقابتی جدی‌تر برای کسب عنوان قهرمانی باشیم.

عملکرد استقلال و پرسپولیس در دربی واکنش‌های مختلفی در پی داشته است. برای تحلیل فنی شکل بازی دو تیم با دو پیشکسوت سرخابی گفت‌وگو کردیم که نظر آنها را در ادامه می‌خوانید.

درخشان: پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است

حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس، نسبت به شرایط فنی این تیم انتقادهایی دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره بیان کرد: ‌«فکر می‌کنم مهم‌ترین نکته‌ای که در پرسپولیس به چشم می‌آید، ضعف خط حمله است. مشکلاتی که برای لوکادیا و دیاباته پیش آمده واقعا خط حمله پرسپولیس را تضعیف کرده است. اینکه تیم بدون مهاجم بازی کند، ‌قشنگ نیست و نشان می‌دهد کادر فنی نیز به اندازه کافی به عبدی و پاکدل اعتماد ندارد. پرسپولیس تیم بزرگی است و نیاز به مهاجم بزرگ دارد. فکر می‌کنم در حال حاضر اولویت اصلی باشگاه باید تکمیل نفرات خط حمله باشد؛ موضوعی که یحیی گل‌محمدی هم به درستی به آن اشاره کرد.»

سرمربی سابق پرسپولیس با اشاره به حریص‌نبودن بازیکنان این تیم تاکید کرد:‌ «پرسپولیس از زمانی که پیشکسوتان ما و حتی خود ما در آن بازی می‌کردیم تا همین حالا تیمی شناخته‌ شده که برای گل زدن حریص است. این موضوع را اکنون در پرسپولیس نمی‌بینیم. این تیم وقتی یک گل می‌زند، راضی می‌شود و عقب می‌کشد. این اصلا برای تیمی مقتدر مثل پرسپولیس خوب نیست و می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود. در دربی هم شاهد این مساله بودیم و امیدوارم یحیی گل‌محمدی از لحاظ روحی تیمش را بالا بیاورد و این نقص را هم رفع کند. بردهای خفیف شاید امتیاز به همراه داشته باشد، اما ممکن است در جاهایی به ضرر تیم تمام شود.»

درخشان صحبت‌های خود را این‌طور به پایان برد: «البته در دربی معمولا تیم‌ها با احتیاط بیشتری به زمین می‌روند، اما فکر می‌کنم جنگ استقلال و پرسپولیس تا پایان فصل ادامه داشته باشد. قطعا هیچ کدام از دو تیم پا پس نمی‌کشند و با شرایطی که می‌بینم قهرمان دیگر مثل سال‌های گذشته زودتر از پایان معرفی نخواهد شد. پرسپولیس کار سختی پیش رو خواهد داشت، چراکه ممکن است از نظر تعداد بازیکن در مقابل استقلال در طول فصل دچار مشکل شود. پس تا دیر نشده مسئولان باشگاه باید فکری به حال این موضوع کنند.»

ورمزیار: ساپینتو این نقص‌ها را برطرف کند

صادق ورمزیار که به عنوان بازیکن و مربی سال‌ها در استقلال حضور داشته، یکی از افرادی است که نظریاتش قابل توجه است. این پیشکسوت آبی‌ها درباره عملکرد تیم در دربی به خبرنگار ما گفت: «مهم‌ترین نکته‌ای که در بازی دربی به چشمم آمد، دو گلی بود که استقلال دریافت کرد. اینکه این‌قدر ساده تیم گل‌ بخورد، اتفاق خوبی نیست؛ دو گل روی دو ضربه ایستگاهی و دو ضربه سر. وقتی یک‌بار بازیکنی مثل گولسیانی از نقطه کور ضربه سر می‌زند و گل‌ می‌شود، دیگر نباید اجازه بدهیم این موضوع تکرار شود، اما باز هم به همین شیوه تیم گل می‌خورد. پس مشخص است روی ضربات ایستگاهی ضعف وجود دارد.»

او صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: «استقلال روند خوب و باثباتی در پیش گرفته است. با توجه به نفرات و چهره‌های خوبی که در تیم هستند، به نظرم می‌شود از آنها بهتر استفاده کرد. ساپینتو مربی باتجربه‌ای است و روحیه بردن و موفقیت را خوب تزریق کرده، اما او باید برخی ضعف‌های فنی را بپوشاند. علاوه بر ضربات ایستگاهی حریف، مورد دیگری که برایم عجیب بود، نداشتن پلن دوم بعد از جلو افتادن از حریفان بود. استقلال دیروز تا دقیقه پایانی دو بر یک جلو بود، اما نتوانست این برتری را حفظ کند. این شرایط ممکن است در بازی‌های دیگر هم پیش بیاید. پس باید شکل جدیدی از کار را برای زمانی که تیم جلو افتاده در نظر گرفت. فوتبال هجومی خوب است، اما به شرطی که تیم بتواند باز هم گل بزند، وگرنه باید بازیکن در خط عقب اضافه کرد و نتیجه حفظ شود.»

ورمزیار درباره جنگ استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی افزود: «من شانس مناسبی برای قهرمانی استقلال قائل هستم. اگرچه معتقدم سپاهان و گل‌گهر هم به این دو تیم برای کسب جام اضافه می‌شوند، اما باز هم شانس استقلال بیشتر است. تیم از نظر مهره و شرایط خوب بازی می‌تواند با عملکرد بهتر خیلی زود به صدر برسد و حالا که پرسپولیس با کمبود نفر مواجه شده بهترین فرصت است تا ساپینتو و همکارانش برای جلو زدن از سرخ‌پوشان اقدام کنند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.