اعتصاب در انگلیس: جان مردم در خطر است/سومالیایی‌ها در برابر الشباب

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 21 دسامبر 2022

چهارشنبه، 21 دسامبر 2022، روزنامه‌های انگلیسی درباره به خطر افتادن جان بیماران در بحبوحه اعتصاب‌ها در این کشور گفتند. واشینگتن‌پست هم از حضور الشباب در سومالی و مبارزه با آن گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، گاردین و واشینگتن‌پست به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

به گزارش فایننشال‌تایمز، روسای بهداشت و سلامت انگلیس هشدار داده‌اند که «نمی‌توانند ایمنی بیماران را در طول اعتصاب امروز (چهارشنبه) کارکنان آمبولانس تضمین کنند، این در حالی است که نخست‌وزیر از بررسی قرارداد حقوق امسال NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) خودداری کرد.

این روزنامه همچنین اشاره می‌کند که مذاکرات روز سه‌شنبه، 20 دسامبر، بین استیو بارکلی، وزیر بهداشت، و روسای اتحادیه آمبولانس‌ها -برای بحث درباره پاسخگویی شماره تماس اضطراری 999 در طول این اعتصاب- شکست خورد و هشدار داده شد که مردم ممکن است در نتیجه این اختلاف جان خود را از دست بدهند.

اما کریستینا مک‌آنیا، رئیس اتحادیه یونیسون، (Unison) به این روزنامه گفت که این وزیران هستند که «با امتناع از مذاکره» برای «افزایش مناسب حقوق» جان مردم را به خطر می‌اندازند.

گاردین

چهارشنبه، 21 دسامبر 2022، گاردین هم در گزارش اصلی خود بر اعتصاب‌های گسترده در انگلیس متمرکز بود. این روزنامه گفته روسای NHS (خدمات بهداشت ملی انگلیس) به مردم هشدار داده‌اند که از«فعالیت‌های مخاطره‌آمیز» اجتناب کنند، چون این نگرانی وجود دارد که به دلیل اعتصاب  آمبولانس‌ها در روز چهارشنبه، سرگردان شوند و نتوانند به اورژانس دسترسی پیدا کنند. گاردین تحلیل کرد: «به نظر می‌رسد اختلاف درباره دستمزد بین کارکنان خدمات بهداشت ملی انگلیس و وزیران به سمت جنگ فرسایشی تلخ و مخربی می‌رود که ممکن است ماه‌ها ادامه یابد.»

واشینگتن‌پست

«ائتلاف سومالیایی در حال رقابت با الشباب» و «قیام قبایل سومالی، شبه‌نظامیان مرتبط با القاعده را در حالت تدافعی قرار می‌دهد» عناوین گزارش واشینگتن‌پست است همراه با تصویر اصلی که در توضیح آن آمده: «خودرو داناب (نیروی کماندویی ارتش ملی سومالی) در منطقه مسجد علی گودود که اخیرا ارتش سومالی آن را از کنترل الشباب خارج کرده است.»

در این گزارش آمده: «مقامات سومالیایی و آمریکایی می‌گویند که قیام مصمم اما اغلب بی‌نظم شبه‌نظامیان قبیله‌ای، که نیروهای دولتی سومالی از آن حمایت می‌کنند، گروه شبه‌نظامی الشباب، یکی از ثروتمندترین و قوی‌ترین وابستگان جهانی القاعده، را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.