کنعانی: زلنسکی از سرنوشت رهبران کشورهایی که به آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد

واکنش ایران به اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین؛

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اتهام زنی تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا گفت: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد

به گزارش شهروند آنلاین؛ناصر کنعانی روز پنجشنبه اتهامات تکراری و اظهارات خارج از نزاکت رئیس جمهور اوکراین در کنگره آمریکا در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعائی پهپادها پاسخ داده است، افزود: یک بار دیگر تاکید می گردد که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی جهت استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.

کنعانی تصریح کرد: ما همواره به تمامیت ارضی کشورها و از جمله اوکراین احترام گذاشته‌ایم و آقای زلنسکی بداند که صبر راهبردی ایران در قبال اتهامات بی اساس نامحدود نخواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی رهبران کشورها که به حمایت آمریکا دلخوش کردند، عبرت بگیرد.

ولودیمیر زلنسکی که برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین و با امید تقویت توان دفاعی اوکراین با ادامه حمایت آمریکایی‌ها از جنگ به این کشور سفر کرده است، در نشستی با اعضای کنگره آمریکا بار دیگر با تکرار ادعای همکاری ایران و روسیه و استفاده مسکو از پهپادهای ایرانی در حمله به تاسیسات انرژی این کشور، از کنگره خواستار حمایت از اوکراین برای مقاومت در برابر این حملات شد.

این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها این اتهامات را رد کرده است؛ حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه این هفته در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران درباره جنگ اوکراین گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران تاکنون، پیوستگی و تداوم داشته است؛ سیاست اصولی ما نفی توسل به زور و تاکید بر حل و فصل مناقشه از طریق سیاسی بوده است. ما از ابتدای این بحران با اتخاد بی طرفی فعال، بر این موضع تاکید کرده‌ایم که نگرانی‌های امنیتی مشروع طرفین باید در نظر گرفته شود و از طریق گفتگو حل و فصل شود.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم که نگاه تک بعدی به این بحران پاسخگو نیست. پس باید به ریشه های بحران و رفتار غیرمسئولانه برخی کنشگران در ایجاد زمینه های بحران، دامن زدن به آن و تحریک و تهییج یک طرف بحران نیز پرداخته شود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: امروز شاهد هستیم اروپا دارد بهای هزینه سیاست های ایالات متحده را که دور از محدوده بحران ایستاده است، می پردازد.

امیرعبداللهیان ضمن تاکید مجدد بر بی‌پایه و اساس بودن ادعای ارائه تسلیحات و پهپاد از سوی جمهوری اسلامی ایران به یکی از طرف‌های بحران اظهار داشت: تاکید می کنیم هیاهو درباره ارسال پهپاد ایرانی در شرایطی که میلیاردها دلار انواع سلاح از کشورهای غربی برای تداوم جنگ وارد اوکراین شده است، هدفی جز سرپوش گذاشتن بر روند دمیدن غرب در آتش جنگ در خشونت در اوکراین ندارد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.