هیچ متهم بلاتکلیفی در خصوص پرونده اغتشاشات اخیر نداریم

معاون اول قوه قضائیه:

معاون اول قوه قضائیه گفت: اینکه متهمی در خصوص اغتشاشات اخیر بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

به گزارش شهروندآنلاین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی قضائی ۱۶ آبان ماه سال جاری مجدداً به مقامات ذی ربط قضائی تاکید کرد: همانطور که از روز اول گفتیم صف معترضین و افراد تحت‌تأثیر هیجانات از عناصر اصلی که دست به جنایت زده‌اند و دستور گرفته از دشمن هستند جدا است؛ لذا همکاران قضائی هر چه زودتر در راستای محاکمه و مجازات بازدارنده عناصر و مسببین اغتشاشات اخیر اقدام کنند.

رئیس قوه قضائیه در همین راستا به معاون اول خود و دادستان کل کشور دستور داد تا روند تکمیل پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر را به صورت روزانه پیگری کنند و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذیربط قضائی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند.

پس از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر محاکمه و اعمال مجازات بازدارنده عناصر و مسببان اغتشاشات اخیر، دادگاه‌های اغتشاشگران در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور برگزار شد و در این راستا نیز تعدادی از متهمان پس از تأیید آرای صادره قضائی توسط دیوان عالی کشور، محاکمه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در گفت‎وگو با میزان در واکنش به اقدامات انجام شده پس از دستور رئیس قوه قضائیه به این معاونت و دادستانی کل کشور مبنی بر اینکه پرونده‌های عناصر اصلی اغتشاشات اخیر به صورت روزانه پیگیری شود و مساعدت‌های لازم را به مقامات ذی ربط قضائی که مسئول تکمیل پرونده این عناصر هستند، داشته باشند، بیان کرد: مواردی که رئیس قوه قضائیه مطرح کرده است، حسب مورد به طور جد از سوی معاونت اول و دادستانی کل کشور در حال پیگیری است.

وی افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در خصوص اغتشاشات اخیر، متهم بلاتکلیف نداریم، البته باید تعریف بلاتکلیف بودن را نیز تشریح کرد و آن اینکه برخی از متهمان اغتشاشات اخیر عنوان می‌‎کنند که ما تا به امروز بلاتکلیف هستیم به این معنا است که تاکنون برای آن‌ها رأی قضائی صادر نشده است.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: فردی که در زندان است باید برای وی قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شود یا به دادگاه بدوی برود، محاکمه شود و سایر اقدامات قضائی؛ لذا از این نوع افراد داریم که تا به امروز نوبتشان نرسیده است اما اینکه فردی بلاتکلیف باشد و نداند که قرار است تا چه اتفاقی در آینده برای وی رخ دهد، نداریم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.