حاج علی اکبری: شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در موضوع زن بودیم

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه انگیری های سه ماهه اخیر از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن قبح بی‌حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.

به گزارش شهروندآنلاین؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین توشه ای که در سفر ابدی انسان را یاری می کند، تقواست.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و با اشاره به ماجرای فتنه انگیری های اخیر گفت: ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر  از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد دو آسیبش  مهمتر بود که اولین آسیب شکستن بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: سست کردن بنیان خانواده در غرب و این سیر بنیان کن به سوی سایر کشورها را  رها کردند و هم در امریکای لاتین و افریقا و بخشی از اسیا خرابی های جبران ناپذیری به وجود اورد. در ایران عزیز ما که موج استحاله هویتی زنان که در دوران ستم شاهی آغاز شده بود و در متن برنامه های رسمی رژیم‌کثیف ستم گر قرار گرفته شد،  با پرچم اسلام ناب محمدی متوقف شد و بازگشت به هویت فاطمی در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حرفی نو و نگاهی نو و تحول آفرین در این عرصه پیش روی بشریت گذاشت و این‌نگاه جدید در قالب کنش گری زن مسلمان ایرانی عینیت یافت و الگوی سوم زن در برابر الگوی شرقی و غربی را ارایه کرد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران یادآور شد: تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمودند زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی در چشم زنان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود و  عفیف و محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز بود و می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت. این الگوی درخشنده، منطق غربی مسلط درباره زنان را به چالش کشید و چشم جهانیان را در اقصی نقاط عالم به خود جلب کرد و در برابر استعمار غربی در موضوع زن صف آرایی کرد.  اگر چه تا تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاک سازی فرهنگ ایرانی از شایبه الگوی فرهنگی غربی راه طولانی در پیش داریم ولی آنچه در چهل روز گذشته انجام شد، در راستای رشد و تعالی زنان کاری بزرگ بود و اقدامی فرخنده و پربرکت  و همین مقدار کابوسی برای غربی ها بود که میدیدند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: ما در جریان اخیر شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در موضوع زن بودیم البته در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که در فتنه انگیزی های اخیر همه شیاطین را بسیج کردند و عناصر خودفروخته خود را  به میدان آوردند و از ظرفیت فریب خوردگان استفاده کردند  تا در برابر منطق انقلاب اسلامی صف آرایی کنند و به این اهتزاز هویتی زن ضربه جبران ناپذیری را بزنند  گرچه از جامعه بزرگ ایران و از سوی جامعه بانوان ما و دختران یک نه بزرگ را شنیدند، اما خلاءهای فرهنگی و ضعف های ساختاری در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی و دشواری هایی که در عرصه های دیداری و شنیداری داریم و ولنگاری  درحوزه مجازی، باعث خسارت جبران ناپذیری در این بخش شد و در این بخش هم باز چشم امید ما به فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: خسارت دیگری که در فتنه انگیزی های اخیر وارد شد، ایجاد گسست های عاطفی در جامعه بود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: فقط با اخوت و محبت و وحدت  می شود آرمان های بزرگ الهی را محقق کرد و ما این عطیه بزرگ الهی را در جریان انقلاب دریافت کردیم و این الفت و برادری  در دفاع ۸ ساله خود را نشان داد و در حوادثی همچون سیل و زلزله و نیز  کرونا مشاهده کردید که مردم چقدر فداکاری داشتند. جامعه غربی گرفتار روح سرد و فقر شدید عاطفی است و  نسبت به جامعه ما خیلی حسادت دارند و در برابر این حقیقت الهی، کار کشورهای غربی و  انگلیس تولید نفرت و دعوا و  درگیری و فحاشی در جامعه است و  تخصص دارند و کارشان تولید تفرقه است.  این کار تخصص شیاطین است و استاد این کارند و در هرجا که وارد شوند مردم را به جان هم می اندازند و با ایجاد درگیری هاست که به مردم دنیا مسلط می شوند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: با برنامه ریزی گسترده این بار شیاطین به میدان آمدند تا به الفت  آسیب زنند و دولت و مردم را به جان هم بیندازند و نیروهای امنیتی و قومیت ها را نسبت به همدیگر بدبین کنند و این نمونه را در فتنه انگیری های اخیر دیدید. با تولید دروغ های نجومی و استفاده از اراذل اجاره ای و استفاده از سلاح های سرد و گرم و مواد افیونی و با استفاده از  نقطه ضعف ها در مسایل اقتصادی ما،  وارد میدان شدند، ولی در هدف های شوم‌ خود شکست خوردند و ملت مهربان ما  یک “نه” بزرگ به آنها گفت اما مع الاسف آسیب‌های فراوانی به الفت و جامعه ما وارد شد. در خانواده ها دیدید چقدر حال ما را خراب کردند.

وی افزود: راه نزدیک و نسخه علاج برای فرهنگ ما پناهنده شدن به حضرت مادر است و مادر کانون عاطفه است  ا بانوی دو عالم که هرچه داریم از اوست و  جامعه ما باید دوباره با یاد مادر کنار هم جمع شود و از عنایات فاطمه زهرا(س) برای این دردها استفاده کند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه هم  با اشاره به اینکه دی ماه، ماه خاطره های بزرگ و رشادت ها و یوم الله های بزرگ برای ملت ماست، گفت: دی ماه،  تشییع ده‌ها میلیونی حاج قاسم عزیزمان بود. حاج قاسم عزیز  یادآور همه فضیلت های ملت ماست و خود به تنهایی یک ملت بود. به تعبیری رهبری، ملتی ترین و امتی ترین چهره روزگار ما و مظهر تلاش و مجاهدت و اخلاص و فداکاری و شجاعت و دیپلمات قوی و دوست صمیمی و عاشق شهیدان بود و به چیزی که آرزویش را داشت یعنی به شهادت رسید و بعد از شهادت هم حاج قاسم هست و با شهادتش  وسط جامعه ما حضور دارد و دعوت به مقاومت و عفت و صفا و محبت می کند و قوی تر از قبل شهادتش و موثرتر هم هست.

وی اضافه کرد: یادگار حاج قاسم وصیت نامه اوست که بعضی ها  گفتند ولایت نامه است تا وصیت نامه. سراسر این وصیت نامه نور وعرفان ، حماسه و صبر است و برای امروز چقدر راهگشاست.  این وصیت نامه کمک می کند ایران و امام خمینی کبیر و حضرت خامنه ای عزیز را دوباره ببینیم. این وصیت نامه چقدر سازنده است و یک سبویی از معرفت و عشق الهی است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: به لطف خدا امروز شاهد عبور فاتحانه ملت صبور  ایران از گردونه یک فتنه خطرناک هستیم و شاهد شکست مفتضحانه استکبار و منافقین کوردل هستیم. بیچاره های رسوا چه فکر می کردند چه شد؟ در زمستان سرد و رسوایی و یخبندان به سرافکندگی افتادند. این فتنه خطرناک که با مثلث شوم غربی و عربی و عبری  و  با ساز و برگ یک جنگ تمان عیار به مصاف ملت ما آمدند تا چرخ پیشرفت را کند کنند، به لطف پروردگار مثل دفعات قبل شکست خوردند؛ اگرچه خسارت های فراوانی را وارد کردند. از اتاق های فکر شیطانی  شان خبر می رسد که می گویند  شکست خوردیم و می گویند عواملشان از داخل فریبشان دادند و چقدر دلار و هزینه صرف کردند و چقدر امکانات فراهم کردند، ولی شکست خوردند و ملت ما پیروز  شد.

وی افزود:  علاوه بر سختی های معیشتی، ملت ما  صبر کردند و صحنه های رعب و برادرخوانده داعش را  تحمل کردند و در صحنه های لازم حاضر شدند و با حافظان امنیت همکاری کردند و شهید دادند و در تشییع پیکر شهیدان حماسه آفریدند و ۱۳ ابان متفاوتی را  به کوری چشم دشمنان خلق کردند و پای شهیدان و رهبری عاشقانه ایستادند.

حاج علی اکبری ادامه داد: الان باید بعد از نشست غبار فتنه ها عمیق تر قضایا را ببینیم و خسارت ها را دقیق تر ارزیابی  و نقطه ضعف ها را  بررسی کنیم و گرفتاری های داخلی را  تحلیل کنیم‌.  حالا فرصت این بررسی هاست که با مسئولین و نخبگان و  مردم انجام شود و باید هوشیاری خود را افزایش دهیم و مراقب توطئه های جدید دشمنان زخم خورده باشیم.

وی همچنین گفت: در هیاهوی این فتنه انگیری ها صدای صاحبان اصلی انقلاب کمتر شنیده شد و کسانی که در این چند ماه زیر چرخ سنگین فشارهای زندگی قرار داشتند و گرانی های افسارگسیخته را تجربه می کردند و در موضوع مسکن وعده هایی داده شد ولی شرایط جور دیگر شد و ظلم مضاعفی در هیاهوی اخیر به جامعه ما شد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در پایان تاکید کرد : دولت محترم  برای حل مسایل کشور مصمم است، ولی برخی از این مشکلات کاملا وابسته به تدابیر داخلی است والا  گرانی های بی منطق توجیهی ندارد و  ان‌شاءالله در این زمینه فکری شود و با مهربانی دولت این مشکلات برطرف شود و هرجا که دولت و مسولان‌نمی توانند کار را پیش ببرند با مردم صحبت کنند و رییس جمهور مردمی با مردم صحبت کند و مسایل را با آنها در  میان بگذارد.
انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.