قیمت طلا چقدر شد؟

شد بهای انواع سکه در هفته پایانی پاییز ۱۴۰۱ متوقف و با کاهش همراه بود، اما در مقابل مصنوعات طلا و هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد قیمت ها همراه بود.

به گزارش شهروندآنلاین؛ هفته گذشته قیمت انواع سکه تقریبا نزولی بود و سکه طرح جدید و قدیم با کاهش قیمت در کانال ۱۸ میلیون تومان نوسان داشت؛ این در حالی است که در هفته گذشته قیمت ها صعودی بود و حتی به کانال ۱۹ میلیون تومان هم نزدیک شد که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران این رشد قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز بود.

سکه طرح جدید در آخرین معاملات روز گذشته ۱۸ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به ابتدای هفته ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت سکه طرح قدیم نیز از ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در روزهای نخست هفته گذشته به ۱۸ میلیون تومان در پایان هفته رسید.

نیم سکه کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت داشت و در پایان معاملات با قیمت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد. ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان افت قیمت بیشترین کاهش بها را در هفته گذشته داشت و در آخرین معاملات روز گذشته با مبلغ ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شد.

سکه یک گرمی نیز که در هفته گذشته رشد قیمت قابل توجهی داشت، در هفته پایانی آذرماه کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی را ثبت کرد.

اگرچه قیمت انواع سکه در هفته گذشته کاهشی بود، اما مصنوعات طلا با توجه به نزدیکی به شب یلدا و رشد تقاضا با رشد قیمت همراه بود؛ به گونه‌ای که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۹ هزار تومان رشد قیمت داشت و با مبلغ یک میلیون و ۷۸۹ هزار تومان فروخته می شد.

قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز در آخرین هفته پاییز ۲۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

بهای انس جهانی طلا در هفته گذشته تغییر چندانی نداشت و روز گذشته برابر ۱۷۹۵ دلار و ۹۳ سنت بود و تقریبا سه دلار نسبت به هفته گذشته رشد قیمت داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.