مرگ فروشنده موادمخدر در عملیات تعقیب‌وگریز

این مجرم هنگام فرار به یک کودک و یک راننده پراید حمله کرد

فروشنده موادمخدر با شلیک پلیس جان باخت. قاچاقچی حرفه‌ای پس از تعقیب‌وگریز درحالی‌که قصد گروگانگیری داشت، نتوانست به هدف خود برسد. او که یک کودک را گروگان گرفت و پس از آن سراغ یک راننده خودرو رفت، با شلیک پلیس در بیمارستان جان خود را از دست داد.

این اتفاق در اسفراین رخ داد. زمانی‌که مأموران پلیس برای دستگیری یک فروشنده موادمخدر دست به کار شدند. عملیات دستگیری آغاز شد، ولی فرار متهم و تسلیم‌نشدن او به تیراندازی ختم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری، رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه این مجرم دارای سوابق متعدد کیفری در موضوعات مختلف بوده، درباره جزئیات این ماجرا گفت:   «این مجرم 6 محکومیت قطعی درباره فروش موادمخدر داشته است، همچنین تعدادی از پرونده‌های دیگر او نیز در جریان قرار دارد. این متهم برای رسیدگی به این پرونده‌ها احضار شده بود و در صورت عدم حضور موجه، حکم جلب او صادر می‌شد.»

گروگانگیری برای فرار

او در ادامه صحبت‌هایش درباره روز دستگیری گفت: «در آن روز گزارش‌هایی به نیروی انتظامی مبنی بر ادامه فروش موادمخدر در نقاط مختلف شهر داده شد. بلافاصله نیروی انتظامی به محل اعزام شد، اما مجرم با مشاهده مأموران نیروی انتظامی فرار کرد. او هنگام فرار بچه خردسالی را گروگان گرفت، ولی با مداخله و تلاش مأموران مجبور به آزادی گروگان شد.»

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی افزود: «مجرم سپس با چاقوی همراه خود به راننده پراید شخصی در حال گذر حمله‌کرد و قصد داشت راننده را گروگان بگیرد تا از ماشینش استفاده کند که موفق هم شد.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفری با بیان اینکه مأموران در مراحل تعقیب و گریز چندین نوبت اخطار دادند، گفت: «حتی دو مرحله هم تیر هوایی با رعایت قوانین استفاده از سلاح شلیک کردند. اما مقتول بی‌توجهی کرد و همچنان با سلاح سرد به فعالیت خود ادامه داد، بنابراین در تیراندازی بعدی گلوله‌ای به ران پای راست او اصابت کرد. این مجرم خیلی زود به بیمارستان اسفراین اعزام شد، اما بنا به اعلام قطعی نتیجه بررسی پزشکی قانونی او به علت «پارگی عروق و شدت خونریزی» فوت کرد.»

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه پرونده بلافاصله در شعبه ویژه بازپرسی دادسرای شهرستان اسفراین تحت نظارت دادستان تشکیل شده است، افزود: «با ملاحظه همه جوانب حتی اگر قصوری رخ داده باشد، بدون ملاحظه رسیدگی خواهد شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.