وعده‌های میلیارد دلاری بایدن به زلنسکی

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، جمعه 23 دسامبر 2022

سفر پیروزمندانه ولادیمیر زلنسکی به واشنگتن پایان یافت؛ نیویورک‌تایمز در گزارش اصلی خود نوشته سفر زلنسکی با وعده‌های میلیاردی حمایت ایالات متحده از اوکراین تمام شد، اما نه. آنچه او بیشتر از همه می‌خواست: تانک‌های جنگی، جت‌های جنگنده و موشک‌های دقیق دوربرد آمریکایی بود.

به گزارش شهروندآنلاین؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نخستین سفر خود پس از آغاز جنگ اوکراین به آمریکا را پایان داد. این نخستین سفر خارجی زلنسکی پس از آغاز جنگ در اوکراین بود. زلنسکی در این سفر شامگاه چهارشنبه با جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در بیانیه خبری خود بر تداوم حمایت‌های مالی و نظامی آمریکا از اوکراین و وضع تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تاکید کردند. در اینباره بایدن در اظهارات خود ضمن تایید ارائه سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین در قالب کمک‌های نظامی جدید به ارزش ۱.۸۵میلیارد دلار، از انتظار برای تایید ۴۵میلیارد کمک نظامی اضافی به اوکراین خبر داد. زلنسکی نیز این سفر را مرحله جدیدی از روابط اوکراین و آمریکا دانست و بر مواضع پیشین خود در قبال مذاکره با روسیه برای پایان جنگ تاکید کرد.

 

گاردین

دولت سوناک تهدید کرد که قانون به رسمیت شناختن تغییر جنسیت اسکاتلند را مسدود خواهد کرد؛ گاردین در گزارش یک خود نوشته وزیران بریتانیا در حال بررسی «گزینه هسته‌ای» در لایحه حقوق تراجنسیتی‌ها هستند. ریشی سوناک تایید کرد که لایحه تشخیص جنسیت اسکاتلند ممکن است توسط وست مینستر مسدود شود. دولت ریشی سوناک تهدید می‌کند که قانون جدیدی که اسکاتلند را به اولین بخش از بریتانیا با قابلیت معرفی سیستم شناسایی افرادی که می‌خواهند جنسیت خود را تغییر دهند، تبدیل کرده، مسدود خواهد کرد. به نوشته گاردین در تشدید قابل توجهی که تنش‌ها را در مورد حقوق تراجنسیتی‌ها وارد عرصه قانون اساسی می‌کند، وست‌مینستر تصریح کرد که یک «گزینه هسته‌ای» برای جلوگیری از تصویب لایحه جهت موافقت سلطنتی را در نظر خواهد گرفت، اقدامی که حامیان تغییرات و ناسیونالیست‌ها را عصبانی می‌کند.

 

دیلی‌میل

به گزارش دیلی‌میل، پس از آنکه دولت اسکاتلند لایحه‌ای را تصویب کرد تا به نوجوانان 16 ساله در اسکاتلند اجازه تغییر جنسیت بدون تشخیص پزشکی را بدهد، SNPها در «دوره برخورد» با وست مینستر قرار گرفته است. SNPها افرادی هستند که یک تغییر توالی DNA در بدن آنها  و نوعی تغییر ژنتیکی در آنها رخ می‌دهد. این افراد پلی مورفیسم تک نوکلئوتیدی نیز نامیده می‌شوند. این روزنامه می‌نویسد که آلیستر جک، نماینده اسکاتلند هشدار می‌دهد که در نظر دارد این لایحه را به طور کامل مسدود کند. اما نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند گفت که با هر گونه اقدامی علیه این قانون «به‌شدت مخالفت خواهد کرد».

 

 نیویورک‌تایمز

سفر پیروزمندانه ولادیمیر زلنسکی به واشنگتن پایان یافت؛ نیویورک تایمز در گزارش اصلی خود نوشته سفر زلنسکی با وعده‌های میلیاردی حمایت ایالات متحده از اوکراین تمام شد، اما نه. آنچه او بیشتر از همه می‌خواست: تانک‌های جنگی، جت‌های جنگنده و موشک‌های دقیق دوربرد آمریکایی بود. ایالات متحده بارها گفته که سلاح‌هایی دارد که نباید برای نبرد با نیروهای روسیه به اوکراین داده شود. اما ظواهر نشان می‌دهد محدودیت‌های حمایت تسلیحاتی آمریکا از اوکراین کمتر شده و زلنسکی ممکن است به آنچه می‌خواهد برسد. جان کربی، پنجشنبه اعلام کرد ایالات متحده متعهد به ارائه تجهیزات مورد نیاز اوکراین است اگرچه او از ارائه جزئیات خودداری کرد و گفت آمریکا در مورد ارائه تسلیحات به اوکراین محدودیت‌هایی دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.