بازگشت رسمی سرخابی‌ها به لیگ قهرمانان آسیا

AFC تهدید کرد؛ سندسازی کنید، فدراسیون تعلیق می‌شود

با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران، حالا استقلال و پرسپولیس می‌توانند با تکمیل مدارک در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال موافقت کرد. کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا از اتمام تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران خبر داد و اعلام کرد این کمیته می‌تواند فعالیت‌های خود برای صدور پروانه حرفه‌ای باشگاه‌ها را تحت نظارت کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دهد.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران سال گذشته در پی صدور مجوز برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس تعلیق شده بود چراکه طبق اسنادومدارک موجود، این دو باشگاه فاقد شرایط دریافت پروانه حرفه‌ای بودند اما کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ایران با انجام تخلف، بر کاستی‌های موجود چشم‌پوشی کرده بود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در ارتباط با این مسأله نوشت: «این کمیته همچنین از توانایی اداره صدور مجوز باشگاه‌های فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی و رفع تمام نواقص خود در پی تصمیم قبلی کارگروه صدور مجوز باشگاه‌های AFC در جلسه خود در ۲۴ آگوست ۲۰۲۲ مطلع شد. در نتیجه، کمیته موافقت کرد که AFC با برداشتن این تعلیق، مجوز لازم برای فعالیت اداره مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران را برای نظارت بر الزامات استاندارد باشگاه‌ها را صادر کند.» با این شرایط استقلال و پرسپولیس می‌توانند با تکمیل مدارک خود و دریافت پروانه حرفه‌ای از فدراسیون فوتبال بار دیگر در لیگ قهرمانان فصل آینده حضور پیدا کنند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال البته در حاشیه این موضوع به مطلب مهمی اشاره کرده است: «یک بحث دیگر کنار این موضوع هست که در اطلاعیه کنفدراسیون نبود و آن این است که اگر این بار فدراسیون فوتبال مثل قبل مشمول سندسازی برای باشگاه‌ها در بحث صدور مجوز شود، خود فدراسیون فوتبال تعلیق می‌شود. در آن شرایط فدراسیون دیگر نمی‌تواند هیچ فعالیت بین‌المللی داشته باشد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.