بحران پشت بحران؛ بوکس در شرایط خاص

احتمال حذف از المپیک و وضعیت نامشخص سرمربی تیم‌ملی

فدراسیون بوکس با مشکلات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کند؛ مدیران جدید امیدوار به حل مشکلات هستند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، مشکلاتی که فدراسیون بوکس بعد از پناهندگی ثوری  و برخی بوکسورها تجربه کرد، شرایط خاصی را در این رشته ورزشی حکمفرما کرده است. حالا مدتی است از سوی وزیر ورزش و جوانان روح‌الله حسینی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده و او کار خود را جلو می‌برد. با این حال مشکلات موجود در رشته پرطرفدار باعث شده تا او شرایط خاصی را برای مدیریت این اتفاقات تجربه کند.

علیرضا استکی که پیش از حضور حسینی به عنوان سرمربی تیم‌ملی بوکس فعالیت می‌کرد، حالا وضعیت نامشخصی دارد. او در این‌باره می‌گوید: « با آمدن آقای حسینی از بنده به عنوان سرمربی تیم‌ملی برنامه خواستند و من هم برنامه‌هایم را دادم. شرایط‌ کار کردن را گفتم و منتظر هستم که بگویند قرارداد جدید به چه شکلی‌ خواهد بود.»

سرمربی تیم‌ملی درباره مشکلات این رشته ورزشی تاکید کرد: «اتفاقاتی که در چهار سال اخیر، از سال ۹۸ تا الان رخ داد، باعث اوج گرفتن بوکس ایران شد، اما متاسفانه با اتفاقاتی که بعد از انتخابات سال گذشته افتاد، خودبه‌خود خودزنی‌ها شروع شد و بوکس به چالش افتاد، از همه بدتر هم رفتن حسین ثوری، رئیس فدراسیون بود. فعلا مهم این است که بوکس از منجلاب فعلی دربیاید و این جوانان که امیدشان پای این ورزش است، آینده خود را بسازند.»

در چنین شرایطی یک خبر تلخ ممکن است اتفاقات عجیب‌تری را به بوکس ایران تحمیل کند. کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) از بیشترشدن احتمال حذف بوکس از المپیک 2024 پاریس خبر داده است. کمیته بین‌المللی المپیک قصد دارد بوکس را به دلیل مشکلات حاکمیتی در این ورزش از المپیک حذف کند و این قطعا به سود ایران و سایر کشورها نیست. تصمیم نهایی در این‌باره قرار است در ماه‌های آینده گرفته شود، اما اگر قرار به حذف بوکس از المپیک باشد، بی‌شک فدراسیون ایران باید برای عرصه‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری بگیرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.